RSS Feed

Adam și Eva – Liviu Rebreanu

Posted on

Romanul acesta mi-a fost lăudat de toate persoanele cărora le-am spus că aș vrea să îl citesc, așa că vă dați seama ce tvrbcdsxașteptări mari am avut de la el. A fost totuși o dezamăgire.

Spun însă de la început că sunt de acord cu ceea ce am auzit până acum, și anume că Adam și Eva este ultimul gen de roman la care te-ai fi așteptat de la Rebreanu, pe care îl asociați probabil cu Ion. Dacă doriți totuși să vă surprindeți puțin, dați-i acestuia o șansă. O să vă surprindă, indiferent dacă o să vă placă sau nu. La mine așa a fost.

Mi-a plăcut ideea de la baza romanului, mi-a plăcut ingeniozitatea ei, nu mi-a displăcut modul în care e scrisă. A fost, deci, din aceste puncte de vedere, o surpriză plăcută. Nu o să vă dau detalii și vă sfătuiesc ca, în cazul în care vreți să îi dați o șansă, să nu vă interesați de plot înainte. Apucați-vă de roman fără să știți despre ce e vorba, cred că o să ajute și o să vă placă mai mult. 

Am spus totuși că a fost o dezamăgire. Nu m-a prins deloc, absolut deloc. M-am trezit că mă uit într-una la cuprins ca să văd cât mai am până se termină fiecare capitol. Am numărat fiecare pagină și abia am așteptat să o termin. Mai mult, azi-noapte am fost ferm decisă să o las baltă, dar, cum aveam în continuare chef de citit și vroiam ceva de pe Kindle, care nu era încărcat, am perseverat. Ultimele două capitole au fost ceva mai ok, dar impresia mea finală e aceeași. Mi s-a părut plictisitoare și previzibilă. Nu m-a impresionat deloc. Mi-e ciudă, că mă așteptam sincer să îmi placă pe cât de mult fusesem asigurată că o să-mi placă, dar chiar nu a fost așa.

Nu vă lăsați însă descurajați de părerea mea și încercați-o. Poate vouă o să vă placă.

2 responses »

  1. Am avut și eu cam aceeași relație cu romanul acesta. Pe la mijlocul lecturii eram ceva de genul: „nu pot să cred că autorul lui Ion a putut scrie așa ceva!”. La final, însă, după ce am reflectat puțin asupra romanului, mi-am dat seama că mai bine citesc de 1000 de ori Ion, Răscoala și Pădurea spânzuraților și tot o să mi se pară mai bune. Asta se întâmpla prin liceu. În facultate, imaginează-ți că am studiat în profunzime toate romanele lui, inclusiv Adam și Eva. Am avut temă de seminar despre romanul ăsta. L-am citit de vreo două ori. Chin!
    P.S.: Îmi place la nebunie blogul tău și cum scrii (și nu zic asta prea des)! Ți-am citit vreo 10 postări dintr-un foc.😀

    Răspunde
    • Mersi mult de aprecieri!😀😀😀
      Eu nu am studiat romanul la facultate, dar mi-a fost lăudat de atâtea ori că eram ferm convinsă că o să-mi placă. Tzapă.

      Răspunde

Lasă un răspuns

