RSS Feed

Specimenul – Andrei Trifănescu

Posted on

822692Ca parte a proiectului în urma căruia în fiecare săptămână va apărea câte o recenzie a cărții lui Andrei, am ajuns și eu să o citesc. Recunosc cu mâna pe inimă ca am fost sceptică. Rău. Este vorba doar despre o carte scrisă de un băiat de 18 ani (cred), și o carte românească în plus. Am prejudecăți, recunosc.

Vă dați deci seama ce mare mi-a fost surpriza când am început să citesc romanul și am observat că îmi place. Asta e concluzia mea. Mi-a plăcut.

Andrei a reușit să creeze o lume mult mai complexă decât m-aș fi așteptat vreodată (sorry! :D). Mai mult decât atât, stârnește și menține interesul, romanul fiind plin de evenimente și probe ce pun personajele în fel de fel de situații din care nu știi cum sau dacă o să iasă.

La un moment dat am crezut că găsesc multe bube în ceea ce privește povestea, dar, spre marea mea surpriză, imediat după mi se dovedea că nu e așa. Ca să fiu mai exactă, dădeam peste detalii care nu se potriveau cu plotul și care păreau a fi aspecte la care autorul nu s-a gândit sau de care a uitat. Totuși, după câteva pagini apărea o explicație care rezolva totul.

Totuși, sunt câteva lucruri care nu mi-au plăcut deloc. Primul este legat de stil. Am observat multe greșeli de redactare, dar și multe repetiții care m-au zgâriat pe creier. Știu că Andrei este abia la început de drum, dar cei care au publicat cartea ar fi trebuit, cred eu, să le observe și să le rezolve.

Nu mi-a plăcut nici obsesia lui pentru fiecare detaliu inutil. Chiar nu e nevoie și nici nu mă interesează să știu fiecare mișcare posibilă și imposibilă pe care o fac personajele și fiecare etapă a oricărei acțiuni. Din fericire, mania asta se mai duce pe parcursul romanului, dar cât e, e enervantă rău.

Personajele au fost insă marea bubă pentru mine.Pentru prima parte a romanului nu a fost așa, dar la sfârșit da. Și încă cum. Nu vreau să dau spoilere, dar comportamentul lor devine la un moment dat complet nerealistic și foarte enervant. În viața reală oamenii nu se poartă așa. Deloc. Nu există deci niciun motiv pentru care să o facă în carte.

Felul în care s-a terminat acest prim volum al seriei m-a luat pe nepregătite. Am mai dat peste asemenea sfărșituri, dar niciodată în așa hal. Nu pot să îmi fac nici măcar o idee în legătură cu ceea ce s-a întâmplat, ca să nu mai vorbim despre ce o să se întâmple în continuare. Well done, Andrei. Well done.

(Știți ce mi s-a mai părut drăguț? Mulțumirile de la final😀. Read them and you will understand.)

Concluzia e următoarea: deși am fost foarte sceptică la început, mi-a plăcut, chiar și în ciuda minusurilor. Puneți mâna pe ea.

28 responses »

  1. Well, eu nu am citit-o…încă. Dar mi se pare super că a scris o carte și mai ales una SF. Îl apreciez pentru asta, că doar să scriu o carte e visul meu, unul din ele!

    Răspunde
  2. Înainte să citesc postarea de mai sus eram sceptică în legătură cu ,,Specimenul*, dar acum sunt intrigată şi abia aştept să citesc cartea asta. Faină recenzia!🙂

    Răspunde
  3. Foarte curioasa ma faci! Abia astept sa ajunga si la mine cartea🙂

    Răspunde
  4. Eu nu înțeleg de ce oamenii scriu cărți când au la dispoziție bloguri. Mai ales ăștia de 18 ani. Ar trebui să se dea o lege contra.

    Răspunde
  5. Sa inteleg ca ti-a placut povestea „in mare” ?

    Răspunde
  6. Foarte faină recenzia ta! Îți mulțumim că faci parte din proiect!
    Nici mie nu mi-au plăcut greșelile de redactare, după cum am spus. Iar cei care le-au făcut, cât și cei care le-au omis, ar trebui să scoată toate volumele actuale de pe piați și să le republice, corect, pe cheltuiala lor.
    Despre detaliile alea „inutile” eu nu pot comenta, căci mie chiar mi-au plăcut :)). Îmi plac cărțile cu cât mai multe detalii, să-mi spună exact ce și cum, unde, când. Să mă introducă cu adevărat acolo, printre personaje. Ce-i drept, m-au enervat la culme repetițiile.

    Răspunde
    • Greșelile alea au fost inacceptabil de multe. Dacă le scăpa una-două, înțelegeam, dar așa nu.
      Și mie îmi plac detaliile, dar cele relevante. Astea nu mi s-au părut așa. Noroc că a renunțat la ele pe parcurs.

      Răspunde

Lasă un răspuns

