RSS Feed

Păzitoarea tainei – Kate Morton

Posted on

pazitoarea-tainei_1_fullsizeDacă mi-ați citit până acum blogul, știți probabil că am citit toate cărțile lui Kate Morton și că mi-au plăcut enorm toate. Cu toate astea, atunci când m-am apucat de citit Păzitoarea tainei, am avut trista bănuială că o să citesc ce am citit și până acum în cărțile ei, că o să se urmeze același tipar și că o să fiu, în final, dezamăgită. Am stat cu sentimentul ăsta mult timp, recunosc și deja mă resemnasem. Asta până am ajuns la sfărșit, cand Kate Morton mi-a tras preșul de sub picioare și m-a dat pe spate. 

Pe parcursul romanului am crezut de câteva ori că am dezlegat misterul și am rămas cu senzația asta până aproape de final. Atunci, a părut pentru moment că totul s-a rezolvat și că ne-am dat în sfârșit seama de ceea ce s-a întâmplat (nu avusesem dreptate cu supozițiile mele), până când mai citești câteva pagini și apare o informație care dă totul peste cap și schimbă tot ce ai crezut că știi. M-a impresionat, m-a emoționat și mi-a plăcut enorm. Ca de obicei, m-a lăsat cu o senzație de tristețe greu de definit, ca și cum aș fi trăit eu însămi evenimentele din carte. Am și plâns, recunosc. 

Observ însă că am fost complet lipsită de coerență și am început cu finalul, așa că o să vă zic acum ce ar fi trebuit să zic mai la început. Păzitoarea tainei este, ca toate romanele lui Kate Morton, despre secrete de familie, regret, greșeli, iubire și trecut. E o combinație care mă atrage întotdeauna și care mă prinde cum puține o fac. Aproape că mi-aș dori să am și eu așa ceva în familie, asta până îmi amintesc că secretele sunt secrete pentru un motiv și acel motiv nu e tocmai unul bun. Mă mulțumesc să citesc despre ele (dacă aveți recomandări, nu vă sfiiți să le împărtășiți cu mine).

Mi-au plăcut personajele, mi-a plăcut psihologia lor, mi-a plăcut atmosfera, mi-a plăcut felul în care e scrisă, mi-au plăcut întâmplările. Nu cred că mai am ce altceva să spun.

Am primit această carte de la Libris, librărie online unde puteți găsi o multitudine de cărți online, dar și cărți în limba engleză.

6 responses »

  1. Pingback: Leapșa Back to School | Cori's Bookfrenzy

  2. Foarte frumoasa recenzia,eu nu am citit niciuna dintre cartile autoarei,dar sper sa am ocazia sa le citesc cat mai curand.

    Răspunde
  3. Salut, te invit la un concurs. Sunt sigura ca o sa-ti placa. Premiul este o carte. Te astept sa te inscrii.
    http://367dezile.blogspot.ro/2014/08/castiga-un-blind-date-cu-o-carte.html

    Răspunde
  4. eu am incercat sa citesc „the house at riverton” de ea, dar nu m-a prins. cum e fata de aia?

    Răspunde
    • Casa de la Riverton e cartea mea preferată de la ea, deci Păzitoarea tainei mi-a plăcut mai puțin. Dar cum ție nu ți-a plăcut, nu știu ce să îți zic

      Răspunde

Lasă un răspuns

