RSS Feed

Prima lege #3: Puterea armelor – Joe Abercrombie

Posted on

Am citit foarte prost cartea, adică cu multe pauze și nefiind foarte atentă, așa că impresiile meleputerea-armelor-2-volume_1_fullsize nu sunt pe cât de clare li numeroase ar trebui să fie, deci și recenzia o să aibă de suferit.
În acest ultim volum, așa cum era și de așteptat, evenimentele se precipită și mai tare, iar Abercrombie ne bombardează cu lupte, sânge și imagini nu tocmai plăcute. Dacă aș fi fost în dispoziția necesară, sunt sigură că m-aș fi bucurat de ele și mi-ar fi plăcut enorm.

Cel mai mult și cel mai mult mi-au rămas în minte personajele. Deși nu m-am atașat prea tare de niciunul, mi-a plăcut enorm faptul că niciunul nu e în siguranță și că nu am avut nici cea mai vagă idee ce o să se întâmple cu ele. Chiar dacă lucrurile păreau uneori că o iau într-o anumită direcție, tot nu ai cum să știi că așa o să se termine, Abercrombie având obiceiul de a se juca cu soarta personajelor și, în consecință, cu așteptările noastre în legătură cu acest aspect.

Finalul a fost și el ceva neașteptat. Eram pe la ultimele pagini, credeam că știu deja cum o să se termine, totul indica aceeași direcție, dar surpriza a venit totuși. Nu mă așteptam. Mai mult decât atat, a fost oarecum un final deschis. În unele cazuri e ușor să îți dai seama ce o să se întâmple după ce s-a terminat cartea, în altele nu. Chiar m-am întrebat dacă nu cumva știam eu greșit și mai urmează câteva volume, dar nu. Pe de altă parte, am văzut că autorul a scris alte cărți (cred că și serii) cu acțiunea în aceeași lume, dar cu alte personaje centrale. Nu știu dacă o să se aducă vorba și despre cele din această serie și ce s-a întâmplat cu ele după, dar chiar aș vrea să știu dacă așa e.

Vă recomand seria.

 

Lasă un răspuns

