RSS Feed

Grace de Monaco. Povestea unei prinţese – Jean des Cars

Posted on

grace-de-monaco_1_fullsizeAm mai citit câteva cărţi de Jean des Cars (asta şi asta) şi, cum mi-au plăcut mult ambele şi nici nu ştiam mare lucru despre Grace Kelly, am văyut necesară cumpărarea şi acestui volum. Era şi la o reducere foarte bună, dacă memoria nu mă înşală.

Am început-o acum aproximativ 24 de ore, deci vă daţi seama că nu a fost o corvoadă să o citesc. Este o lucrare puţin aparte, din punctul meu de vedere, începând cu moartea prinţesei şi terminându-se tot cu ea, în intervalul acesta povestindu-se de fapt viaţa ei, deşi nici aceea în ordine cronologică. Nu am mai întâlnit abordarea aceasta până acum şi, deşi nu m-am dat în vânt după ea, nici nu m-a deranjat.

Biografia lui Jean des Cars se concentrează pe viaţa de actriţă şi prinţesă a lui Grace Kelly, pe cariera şi funcţia ei, pe care le descrie minuţios şi cu claritate. Viaţa ei personală nu e prezentă decât în mod superficial în carte, din motive pe care nu le înţeleg. În umila mea opinie, o mare personalitate e suma vieţii sale private şi a carierei şi/sau funcţiei pe care o ocupă, ambele contribuind în mod decisiv în formarea persoanei respective. Nici una, nici cealaltă nu pot fi trecute cu vedere, iar Jean des Cars asta a făcut. Ce fel de căsnicie a avut? S-a înţeles cu soţul şi familia lui? De ce? Sunt multe întrebări ale căror răspunsuri mă aşteptam să le găsesc în carte, dar asta nu s-a întâmplat.

M-a uimit încă de la început să descopăr că autorul a cunoscut-o personal pe prinţesă, acesta folosindu-se de dialogurile şi interviurile avute în biografia sa. Impresiile lui personale adaugă, desigur, o anumită savoare poveştii, dar şi distruge o parte din ea. De ce? Pentru că din fiecare rând răzbate admiraţia profundă a acestuia, admiraţie ce pare dusă până la idolatrie (îmi aminteşte puţin de biografia lui Sissi). Refuză orice critică la adresa ei, o pune mereu într-o lumină pozitivă şi îmi dă senzaţia că, dacă exista ceva mai puţin plăcut la Grace, a ignorat acel lucru cu desăvârşire. Altfel spus, nu mi se pare că e de încredere.

Cu toate astea, a fost o lectură plăcută şi scurtă (am terminat-o într-o zi, la naiba!), pe care aţi putea să o aveţi în vedere.

3 responses »

  1. Pingback: Leapșa Back to School | Cori's Bookfrenzy

  2. Cartea asta nu ma atrage, nu e genul meu, poate.
    Te tuc si faina recenzie!

    Răspunde

Lasă un răspuns

