RSS Feed

Prima lege #1: Tăișul sabiei – Joe Abercrombie

Posted on

descărcare (1)Ca o tută ce sunt, nu m-am prins decât după ce am cumpărat seria de faptul că se afla deja de foarte mult timp ăe lista mea cu cărți fantasy de citit. Cumva, nu am făcut legătura dintre titlul în engleză și cel în română. Smart person. Mi-am pus în cap să mi-o cumpăr (în română) din clipa în care am văzut coperțile șu nu mi-am mai scos asta din minte. Nici măcar nu am știut despre ce e vorba, nici chiar atunci când deja le aveam pe birou, dar nici nu mi-a păsat. Le-am vrut pur și simplu. Am avut după câte un gând cum că poate nu îmi place și am dat banii de pomană, dar pot să spun acum, când am terminat primul volum, că nu pare să fie cazul.

Romanul începe, așa cum dela m-am obișnuit până acum, cu diferite personaje aparent fără nicio legătură între ele, dar care ajung la un moment dat în contact. Nu mi-au displăcut, dar nici nu m-au impresionat. Unul mi-a stârnit interesul (Glotka – sper că îmi amintesc bine și chiar așa îl cheamă, nu am cartea lângă mine ca să verific) și e singurul despre care chiar vreau să știu mai multe. Am păstrat însă mereu în minte recomandarea Georgianei și ceea ce am citit despre serie, și anume că personajele sunt complexe și departe de stereotipul bine-rău. Nu înțelegeți de aici că nu mi-au plăcut, dar nici nu m-au impresionat pe cât de tare mă așteptam. Întâiul dintre Magi, pe de altă parte, e pus în aceeași găleată cu Glotka: e dubios și are sigur ceva secrete întunecate pe care abia aștept să le aflu.

Plotul mi-a lăsat senzația că seria va avea mult mai mult de trei volume. Știu că nu e așa, dar asta tindeam să cred. Are multă intrigă și politică, dar puține lucruri concrete, ceea ce m-a făcut să cred că totul e un fel de introducere, că prezintă de fapt ceea ce va declanșa acțiunea propriu-zisă. Așa să fie? Nu știu, nu prea îmi vine să cred, având în vedere că seria are abia trei volume. Am apreciat inteligența, complexitatea și subtilitatea intrigilor despre care am vorbit mai înainte, lăsându-mi impresia că Abercrombie nu doar că știe ceea ce face, dar a și depus ceva efort. Mai mult decât atât, este dificil de prezis ce se va întâmpla în continuare, which is always a plus.

Sunt foarte curioasă cum o să evolueze seria (îmi place să cred că o sa o facă) și care va fi concluzia.Will keep you posted.

8 responses »

  1. Pingback: Prima lege #2: Fără îndurare – Joe Abercrombie | Cori's Bookfrenzy

  2. Nu stiam de seria asta, poate o s-o incerc.

    Răspunde
  3. Nu m-ai făcut deloc curioasă :))

    Răspunde
  4. Devine mult mai faină seria, mie primul volum mi-a lăsat impresia de epic fatasy gen good vs evil, dar îi trece în vol 2 și mai ales în 3. Glotka mi s-a părut și mie faain de la început, dar Logen a fost și rămâne personajul meu preferat. Oricum, recomandarea mea still stands și abia aștept părerea ta despre volumele viitoare!😀

    Răspunde
    • Azi mă apuc de volumul doi. Sunt curioasă ce se întâmplă cu tipul ăla tânăr și înfumurat care câștigă turnirul. Intuiesc că o să se schimbe mult.

      Răspunde
      • Fără să dau spolere, pot să spun că i se rezervă un final care mie mi s-a părut unul dintre cele mai faine chestii care i se întâmplă unui personaj ever :))
        Spor la citit!

Lasă un răspuns

