RSS Feed

The Cuckoo’s Calling – Robert Galbraith

Posted on

CuckoosCallingCoverDa, știu că sunt în urmă rău de tot și aș fi fost și mai în urmă dacă nu aș fi primit cartea cadou. Am stat timp de aproximativ două săptămâni la ea, așa cum se pare că mi-e obiceiul în ultimul timp, dar săptămâna asta am avut mai mult spor ca până acum, așa că a dat sfântul și am terminat-o și eu.

Sunt foarte confuză, pentru că mi-a plăcut, dar nu știu de ce. Nu e palpitantă, nu are nimic deosebit la acțiune sau personaje, am ghicit până și asasinul, dar mi-a plăcut. O să iau toate aspectele pe rând și o să vorbesc despre ele, poate așa mă dumiresc și eu (și cu ocazia asta și voi) de ce naiba mi-a plăcut, dacă nu are nimic extraordinar în ea.

Personajele. Cormoran și Robin. Primul este un veteran de război cu o poală de issues și o determinare tăcută cum rar vezi. Acum, scriind asta, îmi dau seama că mi-a plăcut foarte mult la el felul în care încasează loviturile: ca pe niște evenimente obișnuite pe care, deci, le tratează ca atare. Mă gândeam cum ar fi fost să fiu eu în locul lui și m-am îngrozit. Dacă la Cormoran m-am mai dumirit puțin și am realizat că îmi place puterea lui, la Robin pot să mă gândesc mult și bine și degeaba. Poate delicatețea și tactul? Posibil, mai ales având în vedere că mie îmi lipsesc cu desăvârșire, e normal să admir pe cineva care le are. La altceva nu mă pot gândi, dar cert e că amândoi mi-au plăcut teribil.

Povestea polițistă nu e cine știe ce, dar se vede că a fost construită cu atenție ( e J. K. Rowling, for fuck’s sake!). Mi-a plăcut cum a evoluat, fără întorsături dramatice de situație sau evenimente trase de păr. Mi s-a părut credibilă. Așa cum am spus la început, am ghicit asasinul. Nu consider asta un minus al cărții, deși faptul că nu am avut parte de surpriza aia de la sfârșit m-a dezamăgit puțin. În schimb, mi-a plăcut enorm să citesc felul în care a dezlegat Cormoran misterul. A fost logic, explicat bine, dar aș fi dorit ca norocul să joace un rol mai mic.

Romanul m-a prins încet, fără să îmi dau seama, iar acum abia aștept să pun cumva mâna pe The Silkworm. Am văzut însă că e scumpă ca naiba, așa mi-am pus pofta-n cui pentru moment. Oricum, J. K. Rowling, good job.

3 responses »

Lasă un răspuns

