RSS Feed

Doamna din lac – Raymond Chandler

Posted on

Îmi doream de mult timp să citesc o carte de Raymond Chandler, în special Doamna din lac. Am crezut că o să dureze mai mult să o termin, dar fără descărcarelălăiala cruntă de care dau dovadă în ultimul timp aș fi putut să o termin lejer în două zile.

Înainte să-mi spun părerea despre carte, trebuie să menționez faptul că am citit nenumărate cărți de Agatha Christie la viața mea și e destul de greu ca o carte polițistă să mă mai surprindă.

Mi-a plăcut cartea, deși aș fi vrut enorm ca să mă surprindă. Nu a făcut-o absolut deloc. Nu dau vina pe carte, a fost scrisă în anii patruzeci, iar eu am citit multe cărți polițiste ca să mă mai mir ușor, dar asta a scăzut mult din farmecul cărții. Este un aspect pur personal, însă, sper că vă dați seama. Dacă nu ați citit multe romane polițiste și nu v-ați dezvoltat deja un al șaselea simț pentru crime dubioase din cărți, romanul lui Chandler este mai mult decât perfect.

Dacă îndepliniți condițiile de mai sus, trebuie să spun că plotul nu lasă de dorit și sigur o să vă ofere dificultăți mari în a dezlega misterul. Fiind un roman micuț, acțiunea nu se lălăie, fiind suficient de alertă pentru a menține atenția și interesul cititorului. Apar multe fapte aparent necorelate, dar care, la sfârșit, se leagă perfect pentru a dezvălui ce s-a întâmplat de fapt.

Despre personaje nu sunt foarte multe de spus, sunt cele întâlnite în mai toate romanele de acest gen. Detectivul Marlowe, însă, m-a nedumerit. Nu am aflat nimic despre viața lui (romanul e scris la persoana I, din punctul lui de vedere) sau orice altă informație de genul și acțiunile lui mi s-au părut de multe ori ciudate. Știu că apare în mai multe romane de-ale lui Chandler, așa că probabil tot se află până la urmă ceva despre el, dar pe mine m-a intrigat deja.

All in all, nu este deloc o carte rea și o recomand mai ales celor care nu au avut prea mult de-a face cu acest gen literar.

Am primit această carte de la Libris, librărie online unde puteți găsi o multitudine de cărți online, dar și cărți în limba engleză.

6 responses »

  1. Raymond Chandler, James Hadley Chase, Dashiell Hammett, Ross Macdonald, Peter Cheyney – mai sunt🙂

    Răspunde
  2. Habar nu aveam că există un autor care să scrie romane polițiste la fel de bine precum Agatha Christie. Deci trebuie să încerc și eu într-o zi ceva de Chandler.:)

    Răspunde

Lasă un răspuns

