RSS Feed

Țara mea inventată – Isabel Allende

Posted on

tara-mea-inventata1Se știe deja că am format o pasiune arzătoare pentru Isabel Allende și că mi-am propus să îi citesc toate cărțile. Mă gândesc chiar să încerc să citesc una în spaniolă la un moment dat, numai ca să văd cum e limbajul original.

Țara mea inventată nu era pe lista priorităților în ceea ce îi privește cărțile, dar Oana parcă mi-a spus că ar trebui să o citesc ca să o cunosc mai bine pe autoare. Având în vedere că îmi dădusem de ceva vreme seama că Allende trebuie să fie o femeie foarte interesantă pe care mi-ar plăcea să o cunosc, am zis că sugestia a picat la țanc, așa că am cerut-o pentru recenzie. Micuță și cu un scris nu chiar mărunt, am terminat-o în mai puțin de trei zile, lălăindu-mă.

Așa cum mă așteptam, mi-a plăcut enorm. Având limbajul elegant și totodată natural cu care m-am obișnuit deja până acum, acest mic volum de memorii m-a prins de la început și aș fi vrut să aibă măcar vreo 400 de pagini în plus. Mie una mi s-a părut întotdeauna fascinant și oarecum o datorie să aflu câte ceva despre viața autorilor pe care îi ador. Îmi place să descopăr legătura dintre destinul lor și ceea ce scriu și măsura în care cele două se întrepătrund. Țara mea inventată e revelatoriu din acest punct de vedere.

M-a fascinat să descopăr familia din care face parte, pe care ea însăși o consideră excentrică. Înțeleg acum de unde își inspiră personajele, iar, pentru că am aflat că nu se sfiește deloc să își introducă rude în romanele ei, sunt și mai curioasă să le citesc. Am aflat de exemplu, ceea ce nu știam, că de fapt Casa spiritelor a apărut ca o scrisoare pentru bunicul ei, scrisoare în care își rememorează țara și familia. Se pare că face asta destul de des și în multe volume (știu de vreo patru până acum), iar curiozitatea și determinarea mea cresc exponențial.

Personalitatea ei e cea care m-a uimit cred cel mai tare. Plină de contradicții, dar și de o originalitate aparte, îmi e greu să spun că am înțeles-o. Mi-am dat totuși seama că la baza ființei sale stă o dragoste profundă pentru ceea ce a lăsat în urmă și o anumită tendință de a nu da drumul trecutului, pe care l-a îmbrățișat cu ardoare și la care continuă să se întoarcă.

Superbă carte. Citiți-o.

Am primit această carte de la Libris, librărie online unde puteți găsi o multitudine de cărți online, dar și cărți în limba engleză.

4 responses »

  1. Una dintre putinele carti ale lui Allende pe care nu le-am citit inca. Am vazut pana acum mai mult recenzii nefavorabile.

    Răspunde
  2. Ah, ce mă bucur că ți-a plăcut.🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

