RSS Feed

Shatter me #1: Shatter me – Tahereh Mafi

Posted on

ShatterMe_RESHOOT-10.inddM-am apucat de cartea asta acum câteva zile, când am cedat în sfârșit în fața lui Rox și am promis că o să mă apuc de serie. Long story short, prima parte a cărții, adică cam jumătate, nu mi-a plăcut deloc. Ba chiar m-a enervat, ceea ce e mai rău decât faptul că nu mi-a plăcut. Juliette m-a enervat încă de la început și, deși am terminat primul volum și o jumătate din prima nuvelă satelit, încă nu o plac deloc.

M-a iritat enorm și îmi amintea foarte mult de Bella felul în care se minuna ea într-una de cât de frumos e Adam. Ce buze frumoase are, ce corp perfect, ce ochi superbi. Înțeleg că era închisă de foarte mult timp și nu a avut niciun contact uman, dar doamne, enervant a mai fost. Partea nasoală e că a mai și continuat așa. Sper, în numele cerurilor, să își revină odată.

Al doilea lucru care m-a deranjat e faptul că Adam e clișeic rău de tot. Urmează ceva spoilere, deci dacă nu ați citit cartea ar fi mai bine să nu citiți restul paragrafului. Adam e, pe scurt, soldat în armata tipilor răi, dar cumva e bun și inocent. Ba mai mult, are o copilărie nefericită, exact ca Juliette. Îmi venea să îmi dau singură palme când citeam asta. Ea se îndrăgostește de el repede, ca de obicei (nici nu m-am mai mirat aici), chiar dinainte de a afla că el e de fapt un îngeraș și descoperă, marea surpriză și coincidență, că el e singurul care poate să o atingă. Iubire adevărată, vă spun eu! Sper, in the name of God, că există o explicație logică și deloc romantică pentru asta, altfel mă împușc și o să o bântui pe Rox pe vecie.

Gata, acum e safe să citească toată lumea. Un alt aspect care m-a deranjat e cel legat de puterile ei. Nu o să zic exact ce poate să facă, dar o să spun totuși că cei care au văzut X-Men, indiferent dacă film sau desen, o să îi recunoască cu cea mai mare ușurință abilitățile. M-aș fi așteptat la puțină originalitate, pe care nu am găsit-o nici în construcția poveștii, care urmează tiparul clasic al cărților distopice. Nothing new here.

Acum la părțile bune. Marele avantaj al cărții și cel care m-a făcut să nu desconsider posibilitate de a citi și celelalte volume e faptul că devine destul de interesantă pe parcurs. Nu grozav, dar totuși e ceva. Pot să prevăd ce o să se întâmple, nu e foarte greu să o fac, dar o părticică din mine speră că o să se întâmple totuși și ceva neașteptat. Ca de exemplu să moară cineva. O anumită rudă de-a lui Adam, de exemplu. Sau, și mai bine, chiar Adam. Asta ar fi interesant.

Celălalt aspect care mi-a plăcut e Warner. Chiar și când a fost de o nemernicie rară mi-a plăcut și prevăd că o să îmi placă din ce în ce mai mult. Sper. Citesc acum prima nuvelă satelit a seriei și pot să spun că deja simpatia mea pentru el s-a triplat măcar. De ce nu o fi el personajul principal, nu știu. E mult mai interesant ca Juliette sau amorezul ei.

All in all, așteptați-vă și la recenziile celorlalte volume ale seriei.

 

9 responses »

  1. krisszu95books

    Pai, tin minte ca mie mi-a placut cartea asta, nu atat de mult cat sa o divinizez , dar mi-a placut, INSA trebuie sa recunosc ca mi-a fost dor de hai sa mai trantim cu o carte de toti peretii a la Cori. Uneori stau si privesc cat de mult am lasat in urma :)) . Eu il iubesc pe Warner, modul in care e descris duce cu un neamt, nu stiu de ce mi-a venit asta in minte acum :)) .

    Răspunde
  2. Cartea nu este chiar atat de rea, ba chiar este frumoasa. Modul in care autoarea se exprima este minunat, parca simti tot ce transmite. De ce va place sa comparati toate personajele feminine cu Bella nu inteleg. Eu cred ca Bella e Bella si nimeni nu se compara cu sa, asa de prostuta. :)))

    Răspunde
    • Păi aici chiar mi-am amintit de ea, numai Bella se minuna așa de cât de frumos e Edward. Și mie mi s-a părut că modul în care e scrisă e foarte interesant, mi-a amintit de Virginia Woolf, am uitat doar să scriu asta în recenzie😀

      Răspunde
  3. Dumnezeule, pe de-o parte mi-as dori enorm sa iti placa la nebunie seria, dar pe de alta parte, iubesc atat de mult recenziile astea ale tale incat parca merita sa nu iti placa unele dintre cartile pe care eu le-am adorat! :))) F misto! Am un ranjet pana la urechi acum, desi in acelasi timp si niste emotii uriase, pentru ca totusi continui sa sper ca o sa iti placa mai mult de acum incolo😀

    Răspunde

Lasă un răspuns

