RSS Feed

Pe urmele crimelor – Mark Benecke

Posted on

Așa cum am spus și în ultimul post, m-am uitat atât de mult la Criminal Minds că am simțit nevoia să și citesc o carte cu crime. Nu ficțiune, ci crime pe-urmele-crimelor_1_fullsizeadevărate. Așa am ajuns să pun mâna pe cartea lui Mark Benecke.

Tare mult mi-a plăcut cartea. Are 7 capitole, primele 6 ocupându-se cu diferite tipuri de criminali sau infracțiuni, care mai de care mai interesante și mai fucked up. Astfel, primele 120 de pagini sunt despre diferite cazuri de canibalism și vampirism. Capitolul ăsta e cel care m-a cucerit definit și m-a făcut să vreau neapărat cartea (am citit prima oară o parte din el Casa de Nisip). Nu doar cazurile au fost foarte interesante, ci și faptul că Mark explică pe scurt cum a apărut credința populară în vampiri și care este explicația științifică pentru ceea ce se întâmplă cu cadavrele bănuite a fi vampiri.

Al doilea capitol, ca și al patrulea, prezintă două cazuri de crimă extrem de greu de elucidat. Mi-a plăcut enorm că au fost prezentate foarte detaliat, pe multe pagini, într-un mod științific, diferit de ce am mai citit până acum. Mi-a plăcut și ingeniozitatea criminalilor și cum a fost cât pe ce să scape nepedepsiți. Mă tot făcea să mă gândesc dacă eu aș fi capabilă să plănuiesc așa bine o crimă.😀

Al treilea capitol e cel mai fucked up: despre doi criminali sadici pedofili. Oribile cazuri, îngrozitoare, dar cu atât mai interesante. Primul caz, cel al lui Jurgen Bartsch, mi-a plăcut pentru psihologia ciudată a acestuia. Benecke a introdus aici un număr mare de scrisori trimise de Jurgen în ultima perioadă a vieții sale. Pot fi oarecum plictisitoare, dar pline de detalii revelatoare pentru psihicul acestuia. Cred că e și singurul criminal din carte de care mi-a părut puțin rău. Cel de-al doilea criminal din capitol, Luis Alfredo Garavito, m-a impresionat mai tare prin cruzimea deosebită de care a dat dovadă, prin tupeu și mai ales prin gradul extrem de ridicat de dileală. El m-a și îngrijorat cel mai tare. O să vedeți când o să citiți cartea de ce.

Capitolul cinci are în prim plan impostori și hackeri. Nu mi s-a părut chiar atât de spectaculos ca celelalte, dar tot mi-a făcut o deosebită plăcere să îl citesc. Cazul impostoarei din secolul XIX a fost minunat, după umila mea părere. Asta da tupeu.

Al șaselea capitol se cheamă “Testați-vă mintea“ și prezintă câteva cazuri foarte dubioase, nu neapărat de crimă, dar care ori nu sunt atât de greu de elucidat, ori nu sunt ceea ce par. Acest capitol e, poate, cel mai interesant din carte.

Ultimul capitol e despre serialul CSI. Tot ce pot să spun e bine că nu mă uit la el.

Așadar și prin urmare, vă recomand din inimă cartea, chiar dacă nu aveți un interes deosebit pentru crime. E atât de interesantă că sigur o să vă placă.

Am primit această carte de la Libris, librărie online unde puteți găsi o multitudine de cărți online, dar și cărți în limba engleză.

11 responses »

  1. 😀 Suna tare, tare interesant. Oricum, cred ca cel mai curios aspect mi s-a parut ala cu „Ultimul capitol e despre serialul CSI. Tot ce pot să spun e bine că nu mă uit la el.” Poti rezuma in cateva cuvinte? Eu am o slabiciune pt serialul asta😀

    Răspunde
  2. Nu am mai citit ceva de genul, dar de cand eram mai mica ma uit cu mama la filme cu crime, detectivi,doctori si biopsii, politisti, dereglati mintali, avocati si toata artileria.
    Este prima data cand aud de cartea asta, dar chiar o vreau.

    Răspunde
  3. krisszu95books

    Ce mod mai bun sa incerc sa revin pe aici , oricat as incerca nu pot sta departe, decat nimerind la o recenzie frumoasa legata de crime. Si acum ? Urmareai minti criminale serios? Mi se pare genial. Eu de ce nu stiam asta ? ….Da poate ca merit asta , datorita minunii pe care am facut-o dar chiar si asa :)) . Mai bine afli mai tarziu decat niciodata. Nu? Mda. noul meu inceput, e cam liniste pentru moment dar tura viitoare cand vreau sa mai fac o prostie de genul stergerii blogului te rog plesneste-ma cu niste cuvinte dure ;)) Cu drag Krisszu

    Răspunde

Lasă un răspuns

