RSS Feed

Topuri ale cărților citite în 2013

Posted on

Se impunea și un astfel de top, nu? Mă conformez regulilor nescrise ale blogurilor de cărți și fac și eu unul, specificând că nu am pus cărțile și seriile într-o ordine anume. Poate cronologică în sens invers, având în vedere că mă uit pe Goodreads la ce am citit și mi le arată începând cu ultimele terminate. O să spun și câte ceva despre ele. Să începem.

TOP AL CĂRȚILOR CARE MI-AU PLĂCUT ENORM

522267_225656104210266_139716779470866_406095_945469533_nSeria Throne of Glass de Sarah J. Maas. Minunată serie: plină de acțiune și suspans, cu personaje surprinzător de bine conturate și multă badassitudine. Până și cele câteva short stories (primele patru) satelit pe care le are serie sunt minunate. Ultimele două sau trei, câte ori fi, cele de la primul volum, nu mi-au plăcut, dar primele patru, cele dinainte de primul volum, sunt la fel de frumoase ca cele două romane. Dacă  nu ați citit până acum seria, dați-vă două palme și apucați-vă de ea.

978-973-689-291-2Ines a sufletului meu de Isabel Allende. Aceasta este, după cum mă aștept să știți, cartea care mi-a deschis apetitul pentru cărțile lui Allende. Nu am citit decât două în total, dar am de gând să le iau la rând pe toate care au fost publicate și la noi. E scrisă superb, personajele sunt mai mult decât credibile și te ține lipit de paginile ei până o termini. Am spus-o și în recenzie, o spun și acum: nu vă lăsați descurajați, așa cum am făcut eu, de perioada în care are loc acțiunea romanului. Lăsați-mă, vă rog, doar pe mine să fiu tută. Mulțumesc.

imagesPrimele patru volume din seria Roata Timpului de Robert Jordan. Doamne, ador seria asta. E exact genul de serie fantasy pe care mi-am dorit mereu să o citesc. E greu să îmi explic propriile pretenții, dar o să încerc, ca să vă dați seama de ce o ador. Are multe fire narative, aparent fără prea multă legătură între ele, dar legate într-un fel subtil, care promite multe în următoarele volume. E palpitantă ca naiba și foarte badass pe alocuri. Personajele sunt multe și complexe și nu are cum să nu te identifici cu unul dintre ele. Elementele fantastice sunt interesante, deși nu foarte originale. E lungă ca naiba, așa că mă pot bucura încă mult timp de acum încolo de minunăția ei.

978-973-689-318-6Casa de la Riverton de Kate Morton. Am descoperit anul trecut, în mare parte și datorită lui Kate Morton, că ador cărțile cu acțiunea plasată parțial în trecut și care au muuuuult mister, dramă și secrete de familie. Casa de la Riverton abundă de așa ceva, așa că era normal să îmi placă. Ceea ce m-a dat însă pe spate e intensitatea sentimentelor trăite de personaje și pe care Kate reușește să le transmită și cititorului. E genul de carte care te afectează psihic și emoțional și care te face să zaci puțin după ce o termini.

james-clavell-shogunShogun de James Clavell. Huuuuuuuuge book, dar foarte frumoasă. Scrisă superb, cu personaje credibile și bine conturate, nu are cum să nu îți placă. Are foarte multe intrigi și comploturi, dar nu sunt deloc derutante, așa că adaugă un plus mare de tot cărții. Aflați și ceva informații foarte interesante despre Japonia de la sfârșitul secolului XVI – începutul secolului XVII, așa că dacă sunteți interesați de așa ceva, cu atât mai bine. Oricum, Shogun e, după umila mea părere, un mare must read, așa că ar fi mai mare rușinea dacă nu ați citi cartea.

TOP AL CĂRȚILOR CARE MI-AU PLĂCUT, DAR NU GROZAV ȘI NU ÎN TOTALITATE, DEȘI LE RECOMAND ȘI CRED CĂ MERITĂ CITITE

images (1)Primele trei volume din seria Temeraire de Naomi Novik. Frumoasă, interesantă, cu niște dragoni adorabili, seria este practic despre războaiele lui Napoleon cu dragoni. Susțin în continuare că sună minunat. Problema e că nu m-a prins atât de tare cum mă așteptam.

descărcareSeria Divergent de Veronica Roth. Cam la fel ca în cazul lui Temeraire, cel puțin în privința primelor două volume. Frumoasă, interesantă, palpitantă și cu personaje bune, auzisem cred prea multe laude la adresa ei, așa că atunci când am apucat și eu să o citesc, mi-am dat seama că am avut așteptări cam mari. Greșeală frecventă în rândul cititorilor. Al treilea volum însă, Allegiant, despre care vorbește toată lumea, makes up for that.

Blue BloodsSeria Sânge Albastru de Melissa de la Cruz. Primele patru volume au fost devorate, nu alta. Celelate mai puțin. Părți bune: mitologia foarte interesantă, faptul că e palpitantă. Părți mai puțin bune: clișeele specifice cărților pentru adolescenți. Avem aici triunghiul amoros, binele care învinge întotdeauna, orfana care salvează lumea.

FarseerSeria Farseer de Robin Hobb. Mi-a plăcut foarte mult seria, e palpitantă și interesantă, dar are totuși ceva care m-a deranjat destul de tare și care este, de fapt, motivul pentru care se află în acest top: personajele sunt plate. Știi de la început cine sunt tipii răi și cine sunt tipii buni și, din acest punct de vedere, nu există nicio surpriză sau răsturnare de situație pe parcurs. Cei buni rămân buni și cei răi rămân răi. (Observați vă rog ce bine arată ediția din poză. Evident că cele în română sunt nasoale.)

descărcare (1)Seria Academia Vampirilor de Michelle Read. Primele trei volume sunt cu adevărat frumoase și interesante, ca de la volumul patru să se strice puțin. Nu mult, dar totuși să se strice. Promițând a fi neconvențională cam din toate punctele de vedere, de la patru încolo personajele primesc parcă o măciucă-n cap, iar evenimentele urmăresc tiparul clasic. Aș fi preferat și alt sfârșit.

978-973-689-590-6Orele îndepărtate de Kate Morton. Aici o să fiu foarte concisă. Cartea e foarte frumoasă și interesantă, dar Casa de la Riverton m-a impresionat și emoționat mult mai mult.

Caietul Mayei de Isabel Allende. La fel ca în cazul de mai sus. Frumoasă, dar Ines mi-a plăcut mai mult.caietul-mayei_1_fullsize

Hotul-de-cartiO să adaug aici și Hoțul de cărți de Markus Zusak. Foarte frumoasă, interesantă și emoționantă cartea, dar la început poate părea ciudat modul în care e scrisă. Mie mi-a luat puțin să mă obișnuiesc. În plus, durează puțin până devine cu adevărat interesantă.

În categoria cărților de care vă sfătuiesc să fugiți cât vă țin picioarele nu intră decât Opression de Jessica Therrien.

11 responses »

  1. Deci… Ines a sufletului meu.🙂
    Eu am citit Paula și Țara mea inventată, ambele foarte bune. Și acum mă gândesc la Ines, că văd că ai lăudat-o (și nu ești prima care o laudă).
    Îți recomand cărțile citite de mine, dacă zici că îți place Allende, din Țara mea inventată o să înțelegi multe despre ea.

    Răspunde
    • Plănuiesc de ceva timp să citesc Paula, dar Țara mea inventată nu m-a tentat până acum. O să o citesc totuși dacă spui că o să înțeleg multe despre ea.
      Ines e foarte, foarte faină. Eva Luna la fel. Ador modul în care vede femeia și îmi dau tot mai tare seama că mi-ar face o deosebită plăcere să stau de vorbă cu ea (mă refer la Allende :D)

      Răspunde
  2. Ma voi apuca in curand de primul vol din Roata Timpului! Mai am in plan pe 2014: shogun, AV, tronul de clestar, Hoteul de carti si Orele indepartate. Cam atat cred, din cele enumerate de tine aici! Aaa..si Ines!:D

    Răspunde
  3. „badassitudine” e oficial cuvantul meu preferat. Foarte frumoase cartile

    Răspunde
  4. TREBUIE sa citesti Regatul umbrelor! Mie mi s-a parut la fel de buna ca Tronul de clestar. Zilele urmatoare postez recenzia, mai multe detalii atunci deci. Dar pune-o pe lista!😀

    Răspunde
    • Să știi că pusesem de ceva timp ochii pe ea, probabil din cauza coperții, având în vedere că habar nu am despre ce e vorba. Poate o să o cer de la Libris luna asta.
      Abia aștept să îți citesc recenzia😀

      Răspunde
      • Da, da, da, sa o ceri! Nici eu nu prea stiam, imi sarise in ochi coperta de afara dar parca nu ma atragea extrem de tare descrierea… Daca nu o publicau la noi, sigur nu ajungeam sa o citesc prea curand.

      • O cer, o cer :))) M-ai făcut curioasă acum

Lasă un răspuns

