RSS Feed

Children of the Gods #1: Oppression – Jessica Therrien

Posted on

oppressionfrontcoverDear mother of God, why? Just why?

Țin să menționez încă de la început că nu am terminat cartea, am citit cam trei sferturi din ea până am cedat. Să vă explic.

Dacă e să te iei după descriere, pare a fi ceva foarte interesant: personajul principal e descendent al zeilor greci și îmbătrânește de 5 ori mai lent ca un om normal. M-a atras ideea, mi s-a părut că ar putea ieși ceva cât de cât worth reading, așa că am luat-o la un schimb de cărți. Doamne, cât de tare m-am înșelat!

Cele aproximativ 200 de pagini pe care le-am citit sunt practic o adunătură maaaaaare de tot de clișee, care mai de care mai enervante. O să enumăr doar câteva.

În primul rând, tipa are aproape 90 de ani (deși arată cam de 18), e virgină și nici măcar nu s-a sărutat vreodată. Dacă ați citit și alte articole de-ale mele, știți probabil că fac cu inima când dau peste asemenea inepții. Sper, de asemenea, că vă dați seama cu ce personaj din ce serie seamănă teribil de mult asta.

Acest clișeu absolut cretin vine la pachet cu celelalte din aceeași categorie: un fel de dragoste la prima vedere cu un tip absolut superb (ni se spune la fiecare două pagini cât de minunat e – altă asemănare cu un anumit personaj dintr-o anumită serie) cu care…. pam pam pam…. e destinată să fie!!! Și e destinată și să salveze lumea!!! Mai mult decât atât, cei doi amorezi își declară dragostea la 4 zile după ce încep să vorbească. Câte de tare e asta? Atât de tare că o sfătuiesc sincer pe Jessica să își dea două palme și să se ducă să se culce.

Astea sunt cele mai mari probleme pe care le am cu acest minunat volum, dar mai sunt și altele. E scrisă pueril, intră mult prea repede în acțiune, iar personajele nu au pic de logică. Elyse are aproape 90 de ani, am spus asta deja, dar zici că are 15 de fapt. Până la această minunată vârstă nu a făcut absolut nicio investigație ca să afle ce naiba e ea de fapt, de exemplu, din minunatul motiv că părinții ei, morți acum nu știu cât timp, o țineau ascunsă. Așa că asta a continuat să facă, ca o fetiță de 80 și ceva de ani ascultătoare. Aceasta nu este însă singura ocazie în care acest fabulos personaj dă dovadă de o prostie cruntă – toate acțiunile ei colcăie de stupiditate. Poate că sunt eu nebună, dar mă aștept ca o persoană de vârsta asta să aibă totuși ceva în cap și să nu se poarte ca o adolescentă.

Am scris deja prea mult despre asta. Nu merită. Nu faceți prostia mea și stay away from it!

5 responses »

  1. :)))) asteptam recenzia asta!

    Răspunde
  2. Cam subtila la apropourile in legatura cu acea serie :))
    Mie mi-se pare de-a dreptul enervant cum oamenii pot indragi carti lipsite de logica din unele puncte de vedere. Adica tu ai cateva sute de ani, desi arati de 17 perfect plauzibil, dar nu poti pune acest personaj sa se indragosteasca de un adolescent. Adica Lolita e una, in timp ce aberatia asta e… doar o aberatie.

    Răspunde
    • :)) Foarte subtilă, știu.
      Cred că până la o anumită vârstă poate să îți placă așa ceva. După adolescență e cam trist să se întâmple.
      Tipul de care se îndrăgostește în carte e la fel ca ea, adică moșălău care arată ca un adolescent. Mă aștept să fie și el virgin, așteptând probabil marea dragoste sau căsătoria ca să își piardă puritatea :))))

      Răspunde

Lasă un răspuns

