RSS Feed

Borgia. Păcatele familiei – Sarah Bower

Posted on

borgia-pacatele-familiei_1_fullsizeAm primit această carte de la Libris, librărie online unde puteți găsi o multitudine de cărți online, dar și cărți în limba engleză.

Îmi doresc această carte de mai bine de un an, pe când aveau cei de la Nemira chestia aceea minunată cu 50% reducere la trei cărți sau 100% reducere la o carte pentru recenzii. Am vrut să mi-o iau cu 100% reducere, dar țin minte că am optat pentru Cartea ucenicului vrăjitor și În numele prințesei moarte. Uite că în sfârșit am reușit să pun mâna pe ea.

E destul de greu să îmi dau seama cam cum stă treaba și să îmi pun ordine-n idei, așa că o să aplic vechea mea tactică: o să vă spun ce mi-a plăcut și ce nu mi-a plăcut.

Mi-a plăcut faptul că nu a avut un limbaj complicat, exagerat, pe care eu îl asociez, nu știu de ce, cu romanele istorice. Atât limbajul, cât și povestea au mers de la sine, fără să aibă ceva artificial sau forțat.

Mi-a plăcut mai ales (pregătiți-vă pentru un șoc) subiectul. Adică familia Borgia (puteți să vă adunați de pe jos acum). Când mă gândesc la ea, trei lucruri îmi vin automat în minte: incest, otravă și crime și mă așteptam ca acest roman să colcăie de ele. Spre marea mea mirare, nu a fost deloc așa și nici nu am perceput asta ca pe un dezavantaj. Cred de fapt că ar fi fost exagerat astfel, ca să nu mai spun că m-a intrigat foarte tare și m-a făcut să fiu tot mai curioasă. La un moment dat m-am gândit chiar că unul din cele trei elemente de mai sus nu o să apară deloc, numai pentru a-și face brusc apariția în ultimele 100 de pagini, explicând multe lucruri misterioase care mă sâcâiau.

Ultimul lucru la care mă așteptam a fost să îmi placă de Lucretia. În mintea mea nu era prea departe de Cersei și mă pregăteam parcă să am sentimentele alea de ură profundă și oarece admirație, dar nici că s-a întâmplat asta. Mi-a fost de fapt oarecum simpatică, mi s-a părut că personajul ei e foarte bine construit și m-am chinuit puțin să o descifrez. Asta da surpriză.

Au fost însă și două aspecte care nu mi-au plăcut. Am avut senzația, mai ales în prima jumătate a cărții, că unele personaje nu sunt aproape deloc sau chiar deloc prezentate. Parcă apăreau așa brusc, din neant, fără nicio explicație în prealabil, așa că nu știam de unde să le iau.

Al doilea e legat de traducere sau tehnoredactare sau ce naiba o fi acolo. Am dat peste multe greșeli de genul, peste dezacorduri și fraze care nu aveau niciun sens și care m-au scos din sărite. Știu că nu pare mare lucru, dar m-a iritat destul de tare.

Oricum, eu v-o recomand cu dragă inimă.

Lasă un răspuns

