RSS Feed

Listă și determinare

Posted on

Am spus-o de einșpe mii de ori până acum: majoritatea materiilor pe care le fac la facultate sunt absolut inutile și o pierdere totală de timp. Majoritatea nu îmi plac, câteva mă lasă destul de rece. Există totuși o materie, un seminar de la o materie mai exact, pe care aș putea să o fac de dimineața până seara și nu m-aș plictisi: literatură comparată. Ador seminarul și probabil tocmai din cauza asta, ca să își bată puțin joc de mine, universul a făcut în așa fel încât să îl avem doar o dată la două săptămâni. A naibii să fiu dacă înțeleg de ce e un curs despre alimentația la români (pe care îl avem în fiecare săptămână) mai important ca literatura.

Nu însă despre seminar vreau să vorbesc acum, ci despre curs, care nu îmi place nici pe departe la fel de mult. Profesoara noastră e foarte inteligentă, foarte cultă și arată exact cum cred eu că ar trebui să arate o profesoară, mai ales una universitară. Bate des câmpii și și e atât de dramatică că mă uimește de fiecare dată. La ea totul e la superlativ. Homer a scris cea mai completă operă literară ever, unde găsiți cele mai dure imagini  ever, Infernul lui Dante are cele mai horror imagini din lume și așa mai departe.

Dar, pe lângă dramatismul dus la extrem, mai are un mare talent: de a ne face să ne simțim ca ultimii dobitoci. Cel puțin pe mine. Nu cred că trece curs fără ca ea să menționeze măcar vreo operă literară pe care noi să nu o fi citit, pentru a se minuna apoi de neștiința noastră. Mă scoate din minți, dar mă și motivează enorm.

Așa că m-am hotărât să citesc cât mai multe romane celebre, clasice, de care a auzit toată lumea (sper) și care se cam află la baza literaturii sau pe care pur și simplu vreau eu să le citesc (unele sunt pentru facultate, dar trecem peste). Deschid aici lista. Vă rog, dacă vă trece câte una prin cap, spuneți-mi și mie, ca să o adaug. Ooooooooof, că de când nu am mai făcut o listă…..

  • Patul lui Procust de Camil Petrescu
  • Creanga de aur de Mihail Sadoveanu (am dubii în privința ăsteia)
  • Adela de Garabet Ibrăileanu
  • ceva de Hortensia Papadat Bengescu (pt facultate am Fecioarele despletite)
  • Întâmplări în irealitatea imediată de M. Blecher (am senzația că asta e genul ăla de carte pretențioasă pentru snobi. nu știu de ce)
  • Huliganii de Mircea Eliade
  • Adam și Eva de Liviu Rebreanu
  • Valea păpușilor de Jaqueline Susann
  • Doctor Jivago de Boris Pasternak (păstârnac!)
  • Agonie și extaz de Irving Stone
  • orice de Martha Bibescu

29 responses »

  1. Am si eu o nelamurire. Ce cauta „Valea papusilor” in lista de mai sus?😀

    Răspunde
  2. Pingback: PROVOCARE 2014 cu….. Rox si Cori!!! | falling in love with books

  3. clasica eu iti recomand Iluzii pierdute Balzac
    stiti vreo carte in care personajul masculin sa fie unul puternic, care sa-ti ramana in minte pentru multa vreme?

    Răspunde
  4. Eliade, iubirea mea. Citeste si Intoarcerea din Rai, desi nu stiu de ce, am senzatia ca nu o sa iti placa😀

    Răspunde
  5. Ar trebui să încerci și Portocala mecanică.😀

    Răspunde
  6. Portretul lui Dorian Gray, Jeg ( de Irvine Welsh ), 1984 a lui Orwell, Wuthering Heights, The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy și Minunata lume nouă a lui Huxley. În caz că nu le-ai citit încă.😀

    Răspunde
  7. Va invitam sa sustineti un proiect cultural pentru copii. „Povestea lui Jester” este un site de unde puteti descarca gratuit povesti bogat ilustrate si cu texte accesibile varstei. Cu ajutorul unei imprimante obisnuite obtineti o colectie de carticele numai bune de citit si de colorat. Textele si ilustratiile sunt puse la dispozitie de scriitori, traducatori si ilustratori profesionisti care sustin acest proiect din entuziasm si daruire.

    Va rugam sa ne vizitati siteul si sa ne sprijiniti descarcand povesti. Adresa proiectului este http://www.povestealuijester.ro . Va multumim.

    Răspunde
  8. P.S. Si Ciuma, de Camus😉

    Răspunde
  9. :)) Noi am mai vb despre asta, asa ca stii deja ca as fi in stare sa te bat 100 de ani la cap sa citesti Quo Vadis si Divina Comedie. Si da, Decameronul, uitasem de ea, am vazut ca a mai mentionat-o cineva. Ti-as mai zice sa incerci si ceva de Cioran si de Marin Preda (altceva in afara de Morometii – pt ca sunt probabil printre procentul de 1% de oameni care iubesc cartea asta – si in afara de Cel mai iubit dintre pamanteni – din motivul subiectiv ca e singura carte a lui care mie nu mi-a placut ^_^). Si eu am o lista destul de lunga de romane clasice pe care le-am ratat in anii de scoala si acum desi vreau sa le citesc, parca imi vine sa le aman la nesfarsit :))

    Răspunde
    • Am Quo Vadis în bibliotecă de vreo jumătate de an, dar mi-e frică de ea, poate pentru că am auzit că acțiunea are loc hăt demult și e și ceva cu religia pe acolo. Am de citit Infernul pentru literatură comparată și dacă îmi place o să citesc și restul.
      A naibii să fiu dacă mă tentează Cioran, chiar și Preda :))))) (nu mă bate!)

      Răspunde
      • Da, in Quo Vadis o sa gasesti si radacinile crestinismului, dar stai fara grija, nu e genul de carte care sa incerce sa iti insufle vreo idee, credinta, etc. Ah, si sunt siiiigura ca o sa iti placa de Petronius, mi s-a parut unul dintre cele mai misto personaje all time. Si pt ca a existat cu adevarat, am citit si una dintre cartile lui (de fapt nici nu stiu daca are mai multe), Satyricon. Anyway, mi s-a parut geniala, scenele alea cu arderea Romei parca le vad si acum in fata ochilor, asa cum mi le-am imaginat atunci.
        Ce ma bucur ca trebuie sa citesti Infernul! :)) Ca vad ca singura nu reusesc sa te conving😀 Sa stii ca mie Infernul mi-a placut cel mai mult, apoi Purgatoriul si apoi Paradisul, in ordinea asta. Dar daca tot te apuci, ar fi pacat sa nu citesti opera integrala…
        Uite, am o propunere: gandeste-te la 2 carti pe care ai vrea foarte tare sa le citesc eu. Si poate negociem. Eu citesc 2 titluri recomandate de tine, tu citesti unul de Preda si unul de Cioran😀 Dar din ianuarie incolo, ca pana atunci nu cred ca reusim sa ne organizam. Cum ti se pare?

      • Fabuloasă idee. Stai să mă gândesc. Problema e că nu știu sigur ce ai citit sau nu.
        Gata, am găsit. Cred că o să mă urăști pentru asta :)))
        Primul volum din Rotata Timpului și Bărbați care urăsc femeile😀

      • :)) Ma gandeam ca Roata Timpului mi-o dai. La Barbati care urasc femeile am citit primul volum. Ma pui sa il citesc pe al doilea sau imi dai altceva?
        Pentru ianuarie ramane, da?
        Ah, si Roata timpului e grea tare sau as putea sa o caut in engleza?

      • Cred că merge și în engleză. De ce te-ai oprit cu Stieg Larsson? Ca să știu dacă îți dau al doilea volum sau nu😀

      • A fost ok, dar nu m-a motivat destul cat sa mai continui. M-a lasat destul de rece. Nu stiu de ce, pt ca nu imi vine nimic in minte care sa imi fi displacut. Poate doar sa imi fi parut un pic cam lenta actiunea, parca prea lungite unele chestii lipsite de importanta…

      • Hmmmmmmmmm. Atunci mizerabilii?😀

      • 😀 Done! Nu am citit-o, desi am avut-o 18 ani in fata ochilor in biblioteca de acasa. Si e fix una dintre cartile alea clasice pe care le am pe lista dar la care nu ajung niciodata :))

      • Bun! Îmi recomanzi ceva anume de Cioran și Preda? Că la norocul meu nimeresc fix ce e mai nasol.
        Apropo, îmi place tactica asta. Ar trebui să o facem mai des :)) Eventual să o băgăm și pe Roxi

      • Delirul, Risipitorii, Indrazneala, Intrusul, Imposibila intoarcere, Viata ca o prada – astea sunt cele pe care le-am citit eu (+Morometii si Cel mai iubit dintre pamanteni despre care ti-am zis deja) si stiu ca toate, cu exceptia uneia, mi-au placut. Dar cum le-am citit pe toate una dupa alta, in doar cateva zile, zau daca imi amintesc care era aia care nu mi-a placut si care ar fi „clasamentul” celorlalte.
        Exact aceeasi problema o am si cu Cioran: devorat multe carti in timp scurt, una dupa alta, retinut citate intregi chiar si dupa aproape 10 ani, dar uitat complet titlurile. De fapt, aproape complet! :)) Pentru ca de data asta am retinut una! Pe culmile disperarii. Deci pe asta trebuie sa o pui pe lista!😀 Cred ca e cea mai misto carte a lui.
        Fix la asta ma gandeam si eu! Si sa o provocam si pe Roxi si ca e o chestie f utila, pt ca asa poate mai ies si eu din zona de confort si eventual mai si citesc unele din cartile alea pe care le aman de ani buni :))

      • Și eu! Sper numai să am timp, că în ianuarie intru în examene și nu am citit încă nimic din ce aveam pentru facultate😦

      • Eh, nu-i problema, ne organizam noi. Ideea era doar sa fie din ianuarie incolo, ca pana la sfarsitul lunii am deja ditamai lista cu carti care trebuie terminate.

  10. Concert din muzica de Bach de Hortensia, e micuta si subtirica, se citeste repede, In cautarea timpului pierdut de Marcel Proust, Ciuma si Strainul de Albert Camus, Procesul de Kafka, Medeea de Euripide, Decameronul de Boccaccio, Zorba Grecul de Nikos Kazantzakis, Muntele vrajit de Thomas Mann, Faust de Goethe, Foamea de Knut Hamsun si multe altele, dar nu mai imi aduc aminte acum

    Răspunde
    • La Concert din muzică de Bach mă gândesc de mult timp, de Proust și Camus mi-e frică, de Kafka nu mă ating nici cu o prăjină, Decameronul am încercat să-l citesc și nu mi-a plăcut (am câteva povestioare pentru facultate). De fFoamnea de Knut nu am auzit

      Răspunde
  11. Satra de Zaharia Stancu, Maestrul si Margareta de Mihail Bulgakov, Marele Gatsby de F. Scott Fitzgerald , din literatura romana romanele lui Rebreanu ca Padurea spanzuratilor si Rascoala

    Răspunde
    • L-am citit pe Gatsby și am de gând să citesc și alte romane de FItzgerald. De Rebreanu mi-e frică, sincer, deși am de citit pentru facultate Pădurea Spânzuraților.
      Am în plan și Maestrul și Margareta. O să adaug și Șatra, dacă zici că e faină

      Răspunde

Lasă un răspuns

