RSS Feed

Allegiant – Veronica Roth

Posted on

allegiant-by-veronica-roth__oPtM-am apucat de volumul trei al seriei fără prea multă tragere de inimă pentru că nu mai țineam minte decât numele personajelor pricipale, adică Tris și Four. Am recitit eu ultimele două pagini din Insurgent, dar nu m-a ajutat cu mai nimic. Îmi închipui că mulți dintre voi o să aibă problema asta, așa că vreau să vă liniștesc spunându-vă că pe măsură ce citiți o să începeți să vă amintiți. Nu tot – sunt încă câteva personaje pe care nu știu de unde să le iau – dar pe majoritatea. Nu vă descurajați deci.

Cred că sunt trei lucruri mari și late care mi-au plăcut. Primul ar fi faptul că alternează punctele de vedere ale lui Tris și Four, ceea ce nu s-a întâmplat în cele două volume anterioare. Am mai spus-o, o spun în continuare: îmi place să văd același lucru din puncte de vedere diferite. În plus, ajută enorm la cunoașterea personajelor și la înțelegerea lor.

Personajele mi-au plăcut chiar și mai mult. Nu mai țin minte cum erau în Divergent și Insurgent și mi-e lene să îmi recitesc recenziile, dar am simțit că citesc despre oameni adevărați și nu despre personaje. Am observat și apreciat enorm luptele interioare ale lor, precum și faptul că părțile lor negative sunt mai serioase decât te-ai aștepta dintr-o carte pentru adolescenți. Mi s-au părut bine construite din punct de vedere psihologic și am rezonat și cu Tris, și cu Four. Foarte rar mi se întâmplă să îmi placă personajul principal dintr-o carte, dar aici s-a întâmplat. Fix aici, spre ghinionul meu. Când o să citiți, o să înțelegeți.

Că tot am ajuns la aspectul ăsta, țin să îi urez un „Fuck you, bastard/bitch!” creaturii pline de inteligență și care scrie recenzii în mod impecabil care a simțit nevoia să spună cum se termină seria și ce se întâmplă cu personajele. Așa am reușit eu să aflu acum câteva săptămâni practic ce era mai important. Nu țin minte pe ce blog era, că i-aș lăsa un comentariu gigantic nu tocmai prietenos.

Să revenim acum, că m-am descărcat puțin.

Al treilea lucru care mi-a plăcut e legat de ceea ce transmite și are în prim plan seria: curajul și iubirea. Le-am mai întâlnit și în alte cărți, dar aici parcă m-au atins mai mult, m-au impresionat mai tare, poate pentru că chiar am crezut personajele atunci când vorbeau despre ele sau le puneau în practică.

Despre sfârșit nu am multe de spus, pentru că, așa cum am mai spus, știam deja ce o să se întâmple. Cu toate astea, mi se pare un sfârșit bun și potrivit pentru serie.

20 responses »

  1. te rog trimite-mi si mie cartea daca vrei. cosmin.teliceanu@gmail.com

    Răspunde
  2. nu ai cumva si Allegiant in engleza

    Răspunde
  3. Ai cumva Insurgent in romana? Te pup!🙂

    Răspunde
  4. Imi dai si mie cartea, te rog?🙂

    Răspunde
  5. Da-mi si mie cartea. Please!

    Răspunde
  6. trimitemi-o si mie te rog, daca e in romana, ca pdf in engleza am deja😀
    andrada.gherman@yahoo.com
    mersi

    Răspunde
  7. poti sa-mi trimiti si mie cartea?😀

    Răspunde
  8. ai putea sa mi-o trimiti si mie?:)

    Răspunde
  9. De unde ai facut rost de carte? As vrea si eu sa o citesc dar nu stiu unde sa o gasesc.🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

