RSS Feed

Tronul de cleștar – Sarah J. Maas

Posted on

Încep recenzia acestei cărți prin a le mulțumi celor de la Rao pentru ocazia de a o citi. Știu sigur că, dacă nu mi-ar fi oferit-o ei, nu aș fi ajuns probabil niciodată sătronul-de-clestar_1_fullsize dau peste încă o serie care să promită și care să îmi placă.

În primul rând, pe mine cartea m-a uimit încă dinainte de primul capitol, când am observat pe pagina din dreapta o hartă a unui ținut care în mod sigur nu există. Atunci mi-am dat seama că am de-a face cu o carte fantasy, până atunci crezând, nu știu de ce, ca e un thriller. Uimită puțin, am început să citesc. Și mi-a plăcut de la început.

Romanul începe oarecum brusc, cu o deținută ce este luată dintr-un motiv necunoscut de către Căpitanul Gărzii Regale, pentru a fi dusă nu se știe unde. Acest lucru, plus faptul că e scrisă într-un mod clar, coerent, fără înflorituri, m-a făcut să mă simt încă de la început atrasă de poveste și curioasă în legătură cu ceea ce o să se întâmple.

Personajele mi-au atras atenția din prima și mi-au plăcut enorm. Pe bune, rar mi se întâmplă ca din trei personaje centrale să îmi placă toate din prima, iar impresia asta să se mențină pe tot parcursul cărții. Nu am găsit nimic care să mă deranjeze la personalitatea Celaenei, a lui Dorian sau a lui Chaol, ceea ce mă uimește enorm. Să îmi mai și placă de ei, vă dați seama ce miracol, ce minune??? Mai mult decât atât, cred că mi s-a întâmplat pentru prima oară să nu îmi dau seama cu cine vreau să fie Celaena dintre doi bărbați diferiți – eu am mereu opinii ferme în legătură cu chestiile astea. Spre final am ajuns totuși să am un favorit, deși continuam să îl plac și pe celălalt.

Un alt aspect care mi-a atras atenția e faptul că există capitole cu personaje diferite în centru, unele dintre ele nepărând prea importante la prima vedere. Astfel, am putut să îmi fac o impresie mai bună în legătură cu ele și cu ceea ce se întâmplă. Cele cu Chaol și Dorian, mai ales, mi-au plăcut enorm – ajută întotdeauna să vezi același lucru din trei perspective diferite.

Acum să spun și ce nu mi-a plăcut. Nu e nimic important sau grav, nici măcar nu cred că le pot numi lucruri care nu îmi plac, ci lucruri care nu mi se pare că se potriveau foarte bine sau nu aveau prea mult sens pentru mine. În primul rând, având în vedere cât de traumatizantă și chinuitoare se tot spunea că a fost experiența lagărului, mi se pare ca Celaena a trecut uimitor de repede peste. Mi se pare, de asemenea, foarte greu de crezut că cineva poate ajunge cel mai de temut asasin dintr-un regat până la vârsta de 17 ani. Nu e deloc verosimil pentru mine. Nu în ultimul rând, personalitatea ei nu mi se pare că se potrivește cu cea a unui asasin plătit. Se zbate pentru inocenți, nu îi place nedreptatea, dar primește bani pentru a omorî oameni? Cum vine asta?

Dar, cum spuneam, nu e mare lucru, probabil că un om sănătos la cap nici nu ar fi observat.

Oricum, eu v-o recomand cu căldură ca să am apoi cu cine să mă rog ca Rao să publice și continuare seriei.

 

13 responses »

  1. Pingback: Fântâna înălțării – Brandon Sanderson | Cori's Bookfrenzy

  2. Pingback: Cărți noi #16 | Cori's Bookfrenzy

  3. 😀 Cred ca ma asteptam intr-un fel sa iti placa, atunci cand am auzit ca ai primit-o. E prea buna povestea si prea misto personajele! Si eu abia astept sa aflu ce se va intampla mai departe!
    Apropo, felicitari pentru sponsorizare! Nici nu mai stiu daca ti-am spus😀

    Răspunde
    • Mersiiiiiii!😀
      Eu nu mă așteptam să îmi placă :)) Cred că din cauza coperții – ca un om superficial ce sunt, am judecat-o după asta. Când am văzut și cum arată aia în engleză, era sa mor de tot

      Răspunde
  4. Sunt atat de incantata ca ti-a placut! Stai sa vezi cum e volumul doi… Explozie!

    Răspunde
    • Deja mi-am descărcat și volumul doi și toate acele short stories. Pe alea le-ai citit?

      Răspunde
      • Da, sunt foarte bune. Am auzit ca la anul, pe la inceput, o sa iasa toate intr-un volum. E bine ca le citesti, pentru ca in „Crown of midnight” se fac multe referiri la ele.
        Ei, acum imi ramane doar astept cu nerabdare recenzia de la CoM. Sper sa iti placa la fel de mult cum mi-a placut mie🙂

      • Deci să citesc short stories înainte de volumul doi?

      • Da, neaparat. Ordinea e Pirate Lord, Desert, Underworld si Empire. De asemenea, daca o sa cauti pe Google, o sa gasesti si „The Assassin and the Captain” care e doar o pagina. Cele patru sunt mai lungi, cam de 70 de pagini.

      • Thanks!😀 Întrebare: cine îți place mai mult, Dorian sau Chaol?

    • Grea intrebare… In primul volum mi-a placut mai mult de Dorian, in al doilea de Chaol, asa ca acum sunt doar confuza.

      Răspunde
  5. Am pus-o pe lista!😀

    Răspunde

Lasă un răspuns

