RSS Feed

Saga dinastiei Romanov – Jean des Cars

Posted on

Saga_dinastiei_RomanovNu știu dacă am mai spus asta sau nu, dar am mai citit până acum câte ceva despre Romanovi: o biografie a țarinei Alexandra, una a lui Felix Iusupov (nu a fost Romanov, dar l-a omorât pe Rasputin, deci are oarecum legătură cu ei) și s-ar putea să mai fi citit vreo carte de care să nu îmi amintesc. Dar despre întreaga dinastie nu am citit nimic și nici nu am știut mare lucru. Acest lucru și faptul că îmi place istoria m-au făcut să nu stau deloc pe gânduri atunci când am dat peste acest titlu.

Lucrarea lui Jean de Cars ne perindă prin povestea tuturor țarilor Rusiei din dinastia Romanov, prezentând coerent și fără înflorituri aspecte privind viața personală, profilul psihologic, abordările politice și politica externă din vremea respectivă. Am apreciat lipsa limbajului greoi și a detaliilor nesemnificative, autorul prezentând pe scurt și la obiect tot ceea ce consideră că este relevant pentru a înțelege mai bine atât personajul istoric, cât și epoca în care acesta a trăit.

Am mai citit acum puțin timp o carte de Jean de Cars, și anume Sissi, împărăteasa Austriei. Biografia lui Sissi m-a dezamăgit puțintel pentru că la sfârșit mă așteptam să știu mai multe despre ea decât am știut, așa că am avut totuși ceva rețineri atunci când mi-am luat-o pe cea despre Romanovi. Spre norocul meu, cea din urmă mi s-a părut mai bine scrisă și mai pe subiect.

Dacă sunteți curioși să aflați câte ceva despre Petru cel Mare, Ecaterina cea Mare sau Nicolae al II-lea, dar și despre ceilalți țari și țarine din această dinastie și mai ales dacă citește cineva recenziile cărților de genul pe care le pun eu aici, dați-i lui Jean des Cars o șansă.

4 responses »

  1. Pingback: Grace de Monaco. Povestea unei prinţese – Jean des Cars | Cori's Bookfrenzy

  2. Pingback: Cărți noi #16 | Cori's Bookfrenzy

  3. Exact cartea asta o citesc eu acum. Am citit și Sissi tot de el și mi-a plăcut, îmi place și asta momentan, deși nu am ajuns foarte departe.

    Răspunde

Lasă un răspuns

