RSS Feed

Orele îndepărtate – Kate Morton

Posted on

978-973-689-590-6Kate Morton, you bitch, mi-ai făcut-o din nou. Mă așteptam atunci când am cerut celor de la Libris cartea, nu zic nu, dar primele aproximativ 100-150 de pagini nu prea m-au prins, așa că începusem oarecum să mă tem că o să mă dezamăgească.

Nu mi-au plăcut acele prime pagini pentru că nu păreau să promită nimic foarte interesant și pentru că nici modul în care erau scrise nu mi-a plăcut prea tare. Dădeam acolo peste o scrisoare primită după 50 de ani ce produce niște lacrimi și un castel cu trei surori bătrâne. Îți dădeai seama că cineva a murit, începeai să bănuiești și cam ce s-a întâmplat, punându-ți totuși o întrebare sau două despre lucrurile pe care încă nu le știai. Deci, nu mare lucru.

Cât despre felul în care erau scrise acele pagini, pot doar să spun că erau prea multe înflorituri pentru gustul meu. Prea liric, parcă.

Apoi Kate Morton s-a gândit să îmi dea două palme peste față și să îmi arate că știe totuși ce face. Tot citind, mi-am dat seama că deși unele lucruri par clare și că aveam deja o bănuială în legătură cu ceea ce se întâmplase la castel, erau foarte multe detalii care parcă nu își găseau locul și care mă făceau să cred că sunt mult mai multe evenimente de descoperit. Până și felul în care era scris romanul s-a schimbat, sau am fost eu așa de prinsă de poveste că nici nu am mai observat.

Aspectul care m-a frapat a fost cel al trecutului, mai precis diferența uluitoare, care se regăsea la fiecare pagină, dintre ceea ce fuseseră personajele în urmă cu 50 de ani și ceea ce erau atunci. Evident, Corina, om prost, o să îmi spuneți, la ce naiba te așteptai, să fie la fel? Nu, evident că nu, aș răspunde eu, dar transformarea din niște persoane pline de vise, energie și viață în unele care merg cu bastonul, prinse de trecut și, în cazul uneia dintre ele, de-a dreptul nebună, e înfățișată atât de frumos și totodată discret în carte, că durea oarecum. Nu ți se arăta niciunde clar și direct schimbare asta, îți dădeai tu singur seama pe măsură ce citeai, făcându-te din nou să te întrebi ce naiba se întâmplase acolo. Întâmplările descoperite până atunci nu erau suficiente pentru așa ceva, simțeai că mai lipsesc multe elemente, așa că draga curiozitate lovea din nou și te făcea să citești în continuare fără să te oprești.

Știți când aflați ce s-a întâmplat pe bune? În ultimele 10 pagini. La un moment dat începusem chiar să cred că așa o să se termine cartea, cu incertitudini și elemente lipsă, dar nu s-a întâmplat așa. Mai mult decât atât, în acele ultime 10 pagini se schimbă atât de multe că te zăpăcești total și ajungi să te întrebi dacă n cumva ți-a scăpat ceva.

Kate Morton ne dă și prin această carte lecții despre sacrificiu, inner strength, dragoste în toate formele ei și suferință. Nu doar că reușește să redea superb o mulțime de sentimente umane extrem de puternice, ci ți le și transmite, acesta fiind de fapt ceea ce mă atrage atât de mult la cărțile lui Kate Morton și mă face să categorisesc și Orele îndepărtate ca o carte care te consumă.

Puteți să o achiziționați dacă apelați la acea librărie online unde puteți găsi o mulțime de cărți online, dar și cărți în limba engleză.

4 responses »

  1. Cred ca eu pun „Orele indepartate” pe primul loc, desi „Casa de la Riverton” va ocupa mereu un loc de onoare, fiind prima mea carte de la ea. Sa vedem totusi cand apare „The secret keeper” si cum o sa ne mai uimeasca.

    Răspunde
  2. Frumoasa recenzie! Exact acelasi sentiment l-am avut si eu la final. Nu pot sa cred cum a descurcat totul in zece pagini…
    Pana la urma, care e cartea ta preferata de la Kate?

    Răspunde

Lasă un răspuns

