RSS Feed

Academia Vampirilor #5: Limitele Spiritului – Richelle Mead

Posted on

av5_limitele_spirituluiM-am cam lălăit la volumul ăsta. Problema e că volumul patru m-a dezamăgit cam tare, așa că mi s-a dus elanul tineresc. Cu toate astea, parcă ceva – ceva tot mai e.

Nu prea știu ce să spun despre Limitele Spiritului. Prima jumătate a volumului nu mi-a plăcut mai deloc. Nu s-a întâmplat mai nimic. De pe la jumătate însă s-au mai schimbat puțin lucrurile și mi-a revenit într-o oarecare măsură interesul.

Ceea ce am observat însă pe tot parcursul cărții e că Rose începe să mă cam enerveze. Parcă se contrazice singură. Cumva, am avut senzația că e o persoană foarte corectă și care știe să vadă dincolo de problemele și nevoile ei personale. Acum parcă s-a ales praful de chestia asta. Pentru un simplu capriciu de-al ei lasă în libertate un om foarte periculos, care a făcut și poate face în continuare foarte mult răi. Foarte egoist și foarte stupid din partea mea.

Mai mult decât atât, m-a enervat teribil pentru felul în care se poartă cu Adrian. Țin minte că atunci când a apărut pentru prima oară Adrian în serie m-a întrebat cineva ce părere am despre el și am zis că nu îmi spune nimic. Nu mai e așa. A ajuns să îmi placă foarte mult de el și tot mai puțin de Dimitri, pe care înainte îl plăceam mult. Atitudinea lui Rose față de primul mi se pare odioasă și, din nou, egoistă. Mă făcea să vreau să îi dau o pereche de palme tutei, să își revină naibii,

Pe de altă parte, au fost lucruri la ea care chiar mi-au plăcut. Mi-a plăcut că, spre deosebire de celelalte protagoniste de fantasy pentru adolescenți, nu a considerat că viața ei s-a sfârșit după Dimitri și că nu o să mai fie niciodată cu cineva. Egoistă, dar cu ceva creier, se pare.

Sfârșitul m-a luat oarecum prin suprindere și m-a făcut să simt din nou o oarecare nerăbdare cu privire la următorul și ultimul volum. Ceea ce mă enervează însă e că știu deja că totul o să se termine cu bine. Asta îmi amintește puțin de George Martin, unde se poate întâmpla absolut orice, oricui. Parcă duc lipsa chestiei ăsteia. Mă enervează să știu deja că nu o să pățească nimeni nimic și toată lumea o să zburde fericită pe câmpii la final.

10 responses »

  1. Ha! Deci ajungi la concluziile la care am ajuns si eu😀 Adica „we don’t really like Rose” si team Adrian!😀😀
    App, ai vazut posterul ala horror, verde-roz cu AV?

    Răspunde
  2. La final nu chiar toată lumea o să fie fericită…Adrian va rămâne singur, fiind respins de Rose…cred că a fost cea mai dură întâmplare din volumul 6…

    Răspunde

Lasă un răspuns

