RSS Feed

Academia Vampirilor #1 – Richelle Mead

Posted on

1-academia-vampirilorAveți idee de câte ori am citit despre cât de minunată e seria? Vă spun eu: de einșpe mii de ori pe einșpe mii de bloguri. Eram foarte curioasă dacă o să îmi placă sau nu, deși am ținut luni întregi seria în bibliotecă, fără să mă apuc de ea. Noroc că am terminat-o pe Allende miercuri și abia azi urma să mă duc la biblio, așa că aveam nevoie de ceva scurt de citit pentru o zi. Așa am citit primul volum.

Mi-a plăcut. Nu chiar așa de mult precum mă așteptam, dar mi-a plăcut. Ideea de moroi, strigoi și dhampiri mi se pare bună și interesantă, deși dhampir sună înfiorător. Sună ca ceva ce ar spune un om care nu poate să pronunțe vampir. Îmi plac și relațiile dintre ei (strigoii îmi amintesc de Sânge Albastru, era ceva asemănător și pe acolo), dar aștept încă să mi se pară… firești. Le înțeleg, dar nu m-am obișnuit încă cu ele.

Cel mai mult și cel mai mult îmi place de Rose. Cerurile s-au deschis, îngerii au cântat și lumină divină s-a pogorât asupra mea: în sfârșit o virgină normală!!! Doamne, îți mulțumesc! Ador faptul că, deși nu a făcut niciodată sex, Rose flirtează cu toată lumea și nu are nicio problemă să ducă lucrurile mai departe de atât. Așa da. M-am săturat până peste cap de virginele mironosițe și penibile. Bravo, Richelle Mead. Se vede că ai cunoscut și fete normale la viața ta.

Alt aspect care mi-a atras atenția și m-a impresionat în mod pozitiv e că, până acum cel puțin, nu Rose e cea speșăl, deși ea e personajul principal, ci prietena ei cea mai bună. Cât de des ați dat peste așa ceva până acum? Eu una nu cred că am făcut-o. Mai mult decât atât, și una, și cealaltă fac niște lucruri destul de urâte, știind atât ele, cât și cei din jur că sunt așa. Nicio ipocrizie, nicio curva virgină, nimic. Exact ca niște oameni normali, care mai dau din când în când și cu bâta-n baltă și mai fac și câte un lucru urât.

Încă un lucru: deși începuse să mă irite puțin ceea ce i-a spus Dimitri lui Rose la final despre relația lor, că prea dădea în clișeu, am mai primit una de la Richelle: Rose s-a prins că tipul are dreptate și a acceptat asta. The fuck??? Logică și common sense într-o carte cu vampiri pentru tineri? Se pare că da.

În concluzie, Richelle Mead a reușit în mod sigur să îmi atragă atenția și să mă facă curioasă în legătură cu următoarele volume. Noroc că era închis la bibliotecă și nu am avut cum să îmi iau alte cărți de Isabel Allende, că nu aș fi știut ce să citesc mai întâi.

6 responses »

  1. m-ai facut mai curioasa decat m-a facut trailerul filmului

    Răspunde
  2. Mie primul volum nu mi-a placut asa de mult precum a fost cu urmatoarele cinci, care sunt asdfghjkl. Sunt curioasa ce vei spune despre volumele 2 si 3 si 4 si 5 si 6.
    Btw, 4 nu e deloc plictisitor sau asa ceva….ci doar se schimba gandirea personajelor si locul unde se petrece actiunea😡

    Răspunde
  3. Warning: volumul 4 este cel mai plictisitor si mai prost din serie. E mai trist decat o curva virgina, e penibil si e enervant si chestia asta e acceptata pana si de aia care divinizeaza seria. Daca ajungi pana acolo, nu renunta. Nu zic ca 5 si 6 sunt la fel de boss ca primele, mai ales finalul seriei mi s-a parut cam cretinel, dar 4 e cel mai prost. 3 e fain, daca se oprea acolo ar fi fost interesant. Oricum, enjoy😀

    Răspunde

Lasă un răspuns

