RSS Feed

Pe cine admirăm

Posted on

La asta mă gândeam în timp ce jucam Mario. Așa profund m-am gândit că am și murit.

Am observat că nu există nicio persoană pe care să o cunosc personal pe mica mea listă. Admir, desigur, multe lucruri la oamenii pe care îi cunosc, dar când stau și mă gândesc la persoanele pe care le admir pe bune observ că ori sunt moarte, ori nefăcând parte din cercul meu de cunoștințe.

Să începem. Prima pe listă e, cred, regina Maria. Am și făcut o mică prezentare despre ea la un curs. O admir pentru că, din punctul meu de vedere, le avea pe toate. Era foarte inteligentă, diplomată, curajoasă, frumoasă și a știut să treacă cu grație peste neajunsuri și să își trăiască viața exact așa cum a vrut. Până și acel anumit grad de îngâmfare de care a dat de multe ori dovadă îmi place. Pentru cei care nu știu, a spus la un moment dat ceva de genul: Se spune că sunt cea mai frumoasă femeie din lume. Nu am cum să știu asta, desigur, pentru că nu pot verifica, dar de un lucru sunt sigură. Sunt cea mai frumoasă regină din lume! Minunat sau ce? Și știți ceva? Chiar era.

Îmi place și Martha Bibescu. Nu la fel de mult ca regina Maria, dar îmi place. Și ea le avea pe toate, plus o doză bună de bitchiness care mă ungea la suflet, chiar dacă era adresată reginei. Îmi place că era un magnet pentru marii oameni de cultură ai epocii, iar, dacă îmi amintesc bine, Mogoșoaia, unde stătea ea, era numit al doilea sediu al Națiunilor Unite datorită numărului impresionant de personalități politice și culturale care treceau pe acolo.

Îmi place enorm și Maria Tănase. Am aflat tot ceea ce știu despre ea de la Doamne de poveste (e chiar faină emisiunea) și, deși nu aș putea niciodată să fac ceea ce făcea ea uneori, îmi place tare mult de ea. Toți cei care vorbeau despre ea spuneau că era o mare doamnă, care câștiga enorm și cheltuia enorm, căreia îi plăcea să se distreze și avea numai lucruri de calitate. Oricât de superficial ar părea, mie me gusta mucho.

Îmi mai place foarte mult și Mircea Badea. E deștept, sarcastic și are curaj. Mai e și foarte amuzant. Și arată și bine, fie vorba între noi.

Aproape că uitasem de J. K. Rowling. Nu, nu o admir pentru că a scris Harry Potter, ci pentru felul în care vorbește. Interviurile ei mă ung la inimă. Vorbește frumos desprelucruri frumoase și rămân mereu cu o senzație foarte plăcută după. Dacă nu mă credeți, uitați-vă la asta, asta și astea două. Sunt mai multe, desigur. Dacă aveți răbdare și sunteți interesați, uitați-vă și la interviul cu Oprah.

Pe lângă astea, menționez încă două aspecte ce-mi plac ale unor persoane care nu au fost chiar… mă rog. Ador toate citatele alea fabuloase ale lui Coco Chanel (le vedeți aici) și am o admirație enormă pentru curajul dement al lui Che Guevara.

Astea fiind spuse, vă întreb și pe voi: pe cine admirați și de ce?

13 responses »

  1. Mircea Badea =))))))))

    Răspunde
  2. Nu cred ca esti singura care pe lista asta are doar persoane pe care nu le cunoaste personal, cred ca ar fi un adevarat noroc sa cunosti o persoana care sa remarcat la un nivel inalt, cred ca majoritate isi admira parintii dar totusi tindem sa alegem persoane mult mai cunoscute pe care sa le slavim. Apropo, imi place lista ta.

    Răspunde
    • Mersi! Sincer, m-aș îngrijora foarte tare dacă aș cunoaște una din persoanele astea. Aș sta ca o tută și le-aș asculta fiecare cuvințel. Nu mi-ar plăcea

      Răspunde
  3. uite ceva la ce nu m-am gandit, nu prea stiu sa am modele in viata in afara de parintii mei…doar asa oameni pe care i apreciez dar nu le imprumut stilul..pai ma gandesc la Mircea Badea , chiar dac ami-a desfintat orasul micut si pe bune dreptate. Oreste. dan puric, jk rowling, hm..selena gomez, demi lovato . Marilyn Monroe si trebuie sa aflu mai multe depre coco chanel ;)) ..eu zilele astea ma gandeam la moda si e ceva nou pentru moi , cred ca trec printr-un proces groaznic de transformare

    Răspunde
  4. Si pe mine m-a luat prin surprindere ca l-ai bagat si pe Badea in lista oamenilor marcanti :))

    Răspunde
  5. Asta da post. In afara de Mircea Badea, sunt total de acord cu tine. Asa da.

    Răspunde
    • Ce ai cu Mirciulică?😦

      Răspunde
      • Nimic personal. Doar ca ma enerveaya cum se crede el mare si tare si-si bate joc de toata lumea. Sper ca intr-o zi sa fie cineva care sa-si bata joc in acelasi mod de el, sau mai tare. Poate o sa fiu eu ala cand o sa ajung la tv. :))

      • Plănuiești o carieră în televiziune?
        Nici mie nu îmi place când exagerează (pentru că o face uneori), dar de cele mai multe ori mă amuză enorm.

Lasă un răspuns

