RSS Feed

Sissi, împărăteasa Austriei – Jean des Cars

Posted on

Nu am avut decât o preocupare: să o fac pe regină să trăiască din nou, reconstituind cu maximum de minuțiozitate viața ei ieșită din comun. (…) Am înțeles bine 629508fascinația pe care o exercită împărăteasa Elisabeta de peste 100 de ani. Am vrut să îi deslușesc viața, începută ca o operetă și terminată ca o tragedie, și am încercat să îi înțeleg caracterul. (…) Mi s-a părut că a venit momentul să prezint portretul unei femei de neuitat.

Asta spune autorul în capitolul introductiv, numit De ce Sissi? și asta scrie și pe copertă. Pasionată de biografii, așa cum mă știți, m-am entuziasmat de cum am văzut cartea pe site-ul celor de la Libris și am cerut-o pentru recenzia de luna asta. Nu știam mai nimic despre Sissi, deși m-am uitat când eram mică la desenele cu ea și știam așa, vag, că nu a fost deloc fericită și ceva despre cum a murit.

Cartea a început foarte bine, plăcându-mi extrem de mult capitolul introductiv de care am vorbit mai înainte. Jean de Cars știe foarte bine cum să stârnească interesul cititorului și se vede clar că o admiră pe împărăteasă. Nu poți decât să te întrebi de ce, așa că simți tot mai multă curiozitate și dorință de a citi.

Fiind o combinație între politică/relații internaționale și detalii concrete despre viața împărătesei, poate fi uneori destul de confuză și greoaie, dar totuși citibilă, ca să zic așa. Am mai spus și o să o fac în continuare, politica e un tărâm complet necunoscut și de neînțeles pentru mine, dar dacă eu am putut totuși să înțeleg cât de cât, puteți să fiți siguri că o să o faceți și voi.

Nu pot să spun că am ajuns să o admir pe împărăteasă așa cum o face Cars, dar în mod cert mi-a părut foarte rău de ea. Oribilă viață a avut femeia asta și m-am trezit de multe minunându-mă cum naiba nu a cedat psihic. Eu în mod sigur aș fi făcut-o și aș fi pocnit pe careva, în special pe soacră. Tocmai din cauza asta nu i-am judecat excentricitățile – trebuia să evadeze și ea cumva.

Puteți face foarte ușor rost de carte dacă apelați la acea librărie online Libris, unde mai găsiți o mulțime de cărți online, inclusiv cărți în limba engleză.

9 responses »

  1. Pingback: Grace de Monaco. Povestea unei prinţese – Jean des Cars | Cori's Bookfrenzy

  2. Pingback: Saga dinastiei Romanov – Jean des Cars | Cori's Bookfrenzy

  3. Imi place blogul asta extrem de mult , criticile , recenziile , tot . Nici nu stiti ce incantata am fost cand am gasit un blog ca al vostru deoarece pe zi ce trece vad cum internetul se infecteaza cu tot felul de site-uri nasoale si penibile , asa-zisi scriitori de 14 ani care incearca sa creeze literatura , iar modelul lor este nimeni altul decat Stephenie Meyer si seria ei mult prea celebra Twilight . Citesc mereu articolele voastre pentru ca sunt de calitate , despre carti care merita citite , care te invata ceva nu ca Ingerul noptii spre exemplu . Va respect opiniile si as vrea sa stiu ce parere aveti despre blogurile asta cu fanfiction , cu ficuri Twilight gen http://justwordsormaybenot.wordpress.com/ , http://mystorytwilight.wordpress.com/ . Chiar sunt curioasa😕

    Răspunde
    • Oooooo, mă bucur foarte mult că îți plac aberațiile de aici! De ce nu îți faci și tu un blog? Nu e mare lucru și e chiar amuzant.
      Blogurile alea două pe care mi le-ai dat m-au făcut să mă doară inima. Nu mă chinui, te rog! Respect pasiunea persoanelor respective, dar o să mă țin departe de ea.

      Răspunde
  4. hm..eu ma gandeam ca am mai vazut cartea asta la tine nu ai mai citit+o odată..Oricum este geniala recenzia plus ca o ador pe sisi..stiai ca pe vremuri au fost si niste desene superbe cu ea….

    Răspunde
  5. awww….imi place pasiunea ta. Eu nu cred ca as avea rabdare sa citesc atatea biografii. In orice caz, recenziile tale le fac interesante😀

    Răspunde

Lasă un răspuns

