RSS Feed

Roata timpului #3 și #4: Dragonul renăscut și Umbra se întinde – Robert Jordan

Posted on

dragonul-renascut-roata-timpului-vol-3_1_fullsizeNu am avut deloc chef să scriu recenzia volumului trei, așa că aveți aici două într-una. De fapt, cred că o să fie mai degrabă o adunătură de impresii, nedelimitate pe volume.

Nici nu aveți idee cât de mult îmi place seria asta. Nici eu nu îmi dau încă pe deplin seama, dar încep să bănuiesc că Georgilică e în pericol.

Lumea creată de Robert Jordan e atât de complexă și de încurcată că mă doare capul numai când mă gândesc. De foarte mult timp nu mi s-a mai întâmplat să citesc capitole dintr-o carte întrebându-mă în același timp despre cine citesc și dacă ar trebui cumva să rețin personajul. Acțiunea se petrece pe vreo trei planuri diferite, dacă nu mă înșel, fiecare cu personajele sale, multe și încâlcite. Apar într-una unele noi și e foarte greu, dacă nu chiar imposibil, să îți dai seama care va juca un rol important și care sunt doar de umplutură.

Nu doar perosonajele îți dau dureri de cap (nu în sens negativ), ci și întâmplările. Nu trece capitol fără ca ceva să se întâmple. umbra-se-intinde-roata-timpului-vol-4_1_fullsizeLucrul cel mai intrigant, după mine, e faptul că, deși întâmplările respective nu par a avea nimic în comun sau doar dau de bănuit, nu ai cum să nu te gândești că au un rol important și că, cumva, totul se leagă.  Cum, totuși? Aceasta-i întrebarea.

Personajele îmi plac și ele din ce în ce mai mult și multe din enigmele mele sau lămurit. Înțeleg acum de unde vine neîncrederea în Aes Sedai, de exemplu. Am apreciat enorm evoluția firească și logică a personajelor, în perfectă concordanță cu ceea ce li se întâmplă. Un plus e dat de faptul că romantismul nu joacă un rol foarte important. Deși multe personaje sunt îndrăgostite, sunt perfect conștiente că au lucruri mult mai importante pe cap care trebuie rezolvate înainte de asta, așa că se poartă în consecință.

Încerc să îmi dau seama ce aș putea să îi reproșez, dar nu îmi vine nimic acum.

Există totuși o problemă. La noi în Românica mai sunt publicate încă două volume, care nu sunt la bibliotecă. Altfel spus, va trebui din nou să îmi cumpăr o serie începând cu ultimele volume, pentru a aștepta apoi mult și bine până să mi le iau și pe primele. Mă mai și zgârcesc în ultimul timp în legătură cu cărțile… (sunt reduceri la haine și farduri!!!!)

Oricum, nu mai am mult din serie. Doar 10 volume.

 

6 responses »

  1. pot gasii volumele 1 si 2 online ? si unde binenteles..

    Răspunde
  2. Seeeriiooss??? Atat de repede ai citit si volume 3 si 4? Cat ore petreci pe zi cu cartea in mana? :))) Abia astept sa imi fac timp si eu pentru ele! Acum citesc Gradina Uitata! ;;) Am citit azi cam 200 de pagini si mi se pare superba. Dar, trebuie sa plec in oras si nu mai am timp de ea. Damn it! Sigur o sa imi placa si seria asta. Si am o presimtire ca ma voi inchide IAR in casa sa o termin :))))

    Răspunde
    • Le-am citit cam într-o luna. Mă și mir cum naiba de e așa lung termenul de returnare de la bilbiotecă. Cred că au greșit bibliotecarele.
      Sunt ferm convinsă că o să își placă seria. Și dacă Grădina uitată ți se pare superbă, pentru Casa de la Riverton o să ai nevoie de un cuvânt nou

      Răspunde
      • Mm..la mine e 3 saptamani termenul de returnare si am voie sa iau maxim 5 carti. Iar apoi, daca nu le termini, le poti trimite un email si iti mai fac prelungire cu 1-2 saptamani😀 Azi vreau sa termin Gradina Uitata si apoi sa vad de unde fac rost de Casa de la Riverton

      • La mine termenul e de două săptămâni, de-aia tot stau și mă întreb. Cred că nu pot să iau decât trei cărți. E mai fain la tine!

Lasă un răspuns

