RSS Feed

Carti importante din viata mea

Posted on

tumblr_m7g6clz79C1rpqqpzIeri, mi-am vandut sufletul diavolului.

Traducere: i-am promis lui Cori ca voi scrie doua articole pe blog la schimbul unor conversatii pe facebook. La naiba, speram sa fie mai interesante, dar nu erau. Mi-am vandut sufletul degeaaaaba.

Nu eram foarte sigura despre ce ar trebui sa scriu, asa ca am sa va fac un articol despre cartile care m-au influentat pe mine in viata mea de cititor. Nu spun ca sunt cele mai bune carti pe care le-am citit vreodata, dar sunt cele care au avut un impact foarte mare asupra mea ca si cititor.

1. Gabriel Garcia Marquez – Un Veac de Singuratate.

 Un Veac de Singuratate e o carte pe care am luat-o din intamplare de la biblioteca, pentru ca mi se parea ca auzisem de ea. A fost in clasa a noua, si am citit cartea intr-o dupa-amiaza pana tarziu in noapte. Mi s-a parut geniala si asa am descoperit ca exista pe lume un tip de carti scrise, parca, special pentru mine. De atunci, am citit aproape tot ce am putut gasi de Marquez si nu cred ca am gasit vreo carte care sa nu ma lase impresionata intr-un fel sau altul. Povestea Tarfelor Mele Triste e una din cartile scrise de el care mi-au placut. Daca o gasiti pe undeva, luati-o pe aia! E o carte de vreo 150 de pagini, maxim 200 despre un barbat de 90 de ani care se indragosteste pentru prima data.

2. Margaret Atwood – Femeia Oracol.

 Sa va spun cum am citit eu cartea asta – m-am dus la biblioteca intr-o zi si am luat-o de pe raft pentru ca era groasa si arata bine, si pentru ca ma simteam curajoasa. Apoi, am mai luat niste carti si m-am dus la meditatiile de CAE. Acum, trebuie sa va explic ca eu eram complet amorezata de proful meu de meditatii CAE, pentru ca mi se parea un tip awesome, witty si foarte, foarte interesant. Si cotrobaiam eu prin geanta si el a vazut ca am foarte multe carti acolo, asa ca m-a pus sa le scot sa vada ce mai citesc. Si a vazut cartea asta si mi-a spus ”Incearca sa incepi cu asta. Iti garantez ca o sa iti placa.” Si bineinteles ca am zis ca incerc. And I did.

De atunci, pasiunea pentru prof a trecut, dar m-am indragostit ATAT de intens de felul in care scrie Margaret Atwood incat pot spune ca daca as deveni vreodata scriitoare, as da orice sa fiu in stare sa scriu ca ea. Pentru ca e o scriitoare geniala.

3. Anne Rice – Interviu Cu Un Vampir

 Bineinteles, prima data am auzit de Anne Rice din cauza filmelor facute dupa cartile ei. La naiba, sunt cinefila doar. Seria ei cu vampiri incepe cu Interviu cu un Vampir si cred ca au fost primele carti de genul asta pe care le-am citit vreodata. Problema e ca au fost atat de faine incat standardele mele au ramas etern ridicate prea sus in materie de carti cu vampiri. Inca nu am gasit unele mai interesante.

4. Alexandre Dumas, fiul – Dama cu Camelii.

Cori stie ca eu nu sunt mare fana a cartilor clasice, chiar daca unele imi plac totusi destul de mult. Sunt mai mult amorezata de literatura post-moderna si moderna, dar Dama cu Camelii e o carte pe care o ador, una dintre putinele care ma fac mereu sa plang. Si eu sunt insensibila. Daca eu plang, stiti ca sunt atinsa la inimioara de ceva.

 

5. George Martin – A Song of Ice and Fire

 Inca o carte din categoria ”Am luat-o la plesneala de la biblio and I fell in love.” Chiar am fost surprinsa cat de mult mi-a placut, pentru ca eu citesc fantasy, dar niciodata nu sunt impresionata de ele. Ghicesc toate twisturile, dubiesc finalurile de la sapte poste si all around, I know my shit around fantasy cliches. Dar apoi apare GRRM, care il omoara pe Ned Stark, personajul principal din prima carte. BINEINTELES ca asa ceva o sa imi atraga atentia. Mai sunt si toate intrigile politice si militare, care pe mine m-au pasionat intotdeauna.

Alte carti pe care ar trebui sa le pun pe lista asta, dar pe care le omit numai pentru ca sunt lenesa:

Tender is the Night – F. Scott Fitzgerald.

Lolita – Vladimir Nabokov

American Gods – Neil Gaiman

Legaturi Bolnavicioase – Cecilia Stefanescu

7 responses »

  1. hm..dama cu cameli este o carte pe care o doresc de foarte mult timp, lolita mi-a placut foarte mult , cat despre interviu cu un vampir urmeaza sa o lecturez

    Răspunde
  2. cred ca va mai dura ceva timp pana se vor mai scrie carti cu vampiri ca cele scrise de Anne Rice, totusi Dracula de Bram Stoker se afla la acelasi nivel, dar in rest nu stiu alte carti cu vampiri ce merita citite.Iar Dama cu camelii e ca o adiere de vant rapida ce iti ramane intiparita in minte.

    Răspunde
  3. Si mie mi-a placut Un veac de singurate. Dragostea in vremea holerei in schimb, nu m-a entuziasmat asa tare. Lolita m-am chinuiiit sa o termin. Iar despre GOT , Dama cu camelii si Anne Rice..nu am cuvinte❤ Ma lupt cu Dansul Dragonilor acum!😀

    Răspunde
    • Dragoste in vremea holerei nu e asa interesanta ca si Un Veac De Singuratate, adevarat. Ai incercat Povestea Tarfelor mele Triste? E o carte micuuuuta si foarte, foarte faina.

      Lolita e genul ala de carte care ori iti place, ori nu. Stilul de scris e foarte interesant pentru mine, dar sunt sigura ca exact stilul de scris e crima si pedeapsa pentru multi.

      Dansul Dragonilor cred ca e cea mai slaba carte din serie.😦 Nimic nu se compara cu cartea a treia si cu prima carte, dar la naiba. Dansul Dragonilor se citeste ca un filler foarte elaborat, pentru ca aproape nimic important nu se intampla in cartea aia. Sper sincer ca GRRM stie ce face si nu lalaie aiurea plotul pentru ca si-a pierdut interesul (asta e impresia pe care o am eu dupa ce am citit Dansul Dragonilor.)

      Răspunde
  4. Exact asa e si in cazul meu cu Anne Rice. Mi se pare atat de complexa si de minunata seria, incat orice as citi cu vampiri, nu prea are cum sa se ridice la standardul pe care l-a creat Anne Rice.
    Marquez nu am citit… am facut prostia sa vad filmul si nu m-a impresionat si in plus, am descoperit ca nu imi prea plac autorii spanioli si sud americani. Asa ca oricat de celebru ar fi, parca nu imi vine sa ma apuc de el…

    Răspunde
    • Anne Rice mi-a ridicat foarte sus standardele in materie de carti fantasy, mai ales ca le-am citit acum mult timp si inca nu am gasit unele care sa se ridice la nivelul lor. Ea e o scriitoare extraordinara si ploturile, personajele, toate sunt foarte faine.

      Mie imi place foarte mult lumea literara sud americana. Marquez e preferatul meu absolut, dar tot ce am citit mi-a placut mai mult sau mai putin, de la Saramago, la Llosa, la Neruda. Totusi, inteleg foarte, foarte, foate bine de ce nu e pe gustul tuturor. Din contra, cred ca realismul magic sud american e ceva de care ori te indragostesti in mod absolut, ori iti vine sa dai cu cartea de pereti. Totusi, daca gasesti vreodata cartile cu povestiri ale lui Marquez, sa stii ca sunt foarte, foarte subtirele. Daca vrei vreodata sa incerci ceva de el, cu alea as incepe sau cu Povestea Tarfelor mele Triste, care din nou e foarte micuta. (recomand forever autorii mei preferati. )

      Răspunde
      • 😀 Cred ca am mai multe pe undeva prin kindle Marquez, asa ca daca o sa imi fac curaj la un moment dat, o sa incep cu asta pe care mi-ai recomandat-o😉

Lasă un răspuns

