RSS Feed

Roata timpului #2. În căutarea cornului – Robert Jordan

Posted on

in-cautarea-cornului---robert-jordan-4649859Încep prin a spune că am avut dreptate: seria asta chiar devine din ce în ce mai interesantă. La început nu am avut deloc senzația asta (mă refer aici la primele 300 de pagini, să zicem). Se întâmplă și acolo o groază de lucruri, dar nimic care să mă uimească cât de cât. După însă se mai schimbă treaba.

Primul lucru pe care l-am observat și pe care l-am apreciat e că se schimbă modul în care e narata povestea. Personajele ajung la un moment dat să se despartă, așa că unele capitole sunt despre Rand și cei care sunt cu el, iar altele despre Egwene și cei care sunt cu ea. Mai mult decât atât, apar chiar fragmente de capitole ce au în centru personaje despre care nu știi ce treabă au, ceea ce mi-a atras atenția și m-a făcut să fiu puțin mai curioasă ca la primul volum.

Cu toate astea, caitolele despre Rand mi-au plăcut cel mai puțin și m-am trezit de multe ori frunzărind înainte cartea ca să văd când urmează să citesc și despre altcineva. Nu mă miră, pentru că rareori mi se întâmplă să îmi placă de personajul principal, dar am observat asta.

Robert Jordan dă dovadă de o imaginație destul de impresionantă, lucru pe care nu l-am observat la primul volum. Apar tot felul de personaje și stiuații noi, precum și niște forme de utilizare a magiei și a celor care folosesc magia care m-au făcut să aplaud ușor în mintea mea. Nu am mai dat peste nicio asemănare cu Stăpânul Inelelor, așa că acum pot să spun cu și mai multă vehemență ca înainte să nu vă luați după asta. E bullshit.

Era să uit să menționez asta, deși a naibii să fiu dacă nu consider că e important. Țineți minte de câte ori m-am plâns până acum că personajele din cărțile fantasy nu sunt niciodată surprinse când află că sunt mare sculă și cred aproape imediat, fără să îți pună imediat întrebări sau să se gândească că sunt nebuni? Ei bine, în seria asta lucrurile nu se întâmplă așa și asta mă încântă foarte tare. Rand află încă din primul volum că e practic miezul din dodoașcă, dar până la sfârșitul celui de-al doilea, adică ăsta, refuză să creadă, din simplul motiv că pare imposibil. În sfârșit, doamne dumnezeule, ceva logică!

Regret enorm că m-am pus, ca un om idiot ce sunt, să citesc, ca de obicei, ce se întâmplă pe net. Noroc totuși că am făcut asta pe când citeam primul volum și nu știam prea multe, dar tot am reușit să stric din farmec și din suspans. Să nu faceți asta. Citiți însă seria, o să vă placă sigur.

2 responses »

  1. Pffff…asa viteza ai? Btw, mi-am cumparat primul volum. Cu 30 de lei parca😀 Sa vad cand ma apuc de el!

    Răspunde

Lasă un răspuns

