RSS Feed

Casa de la Riverton – Kate Morton

Posted on

Am un nume pentru genul ăsta de carte și chiar am vrut la un moment dat să scriu un articol despre el, dar nu am mai apucat. Le numesc „cărți care te 978-973-689-318-6consumă”. Exact asta fac. Sunt cărți pline de sentimente și de viață, care te absorb și sug totul din tine, iar când îți dau în sfârșit drumul, pentru că de una singură nu poți, ceva lipsește. Ai trăit atât de mult și atât de intens atunci când ai citit-o, încât parcă nu mai ești întreagă.

Slavă cerurilor, nu am citit multe astfel de cărți. Casa de la Riverton e ultima.

Pesimistă dintr-un anumit punct de vedere, am avut îndoieli atunci când am cerut-o celor de la Libris pentru recenzie. Bănuiam, și i-am spus-o și Cristei, că o să semene foarte mult cu Grădina uitată, că autoarea asta nu poate scrie decât cărți care se aseamănă, cam ca Sveva Casati Modignani. M-am înșelat îngrozitor.

Nu seamă deloc cu Grădina uitată și m-a impresionat mult, mult mai mult. Știți că nu îmi place să fac rezumatul cărților și nu am să o fac nici aici, mă voi limita doar la impresiile pe care mi le-a făcut. Cartea nu are evenimente extraordinare sau întâmplări ieșite din comun, doar o mulțime de sentimente, puternice și distructive, și viață. Prezintă, pur și simplu, viața unor oameni care au știut să iubească și pe care exact acest lucru i-a distrus. Simplu, dar copleșitor.

M-a impresionat foarte tare modul în care Grace, femeia care narează întâmplările, ajunsă acum la aproape 100 de ani, privește și prezintă trecutul. Eu una nu l-am perceput niciodată așa și nici nu cred că aș fi avut cum. Grace o simte ca pe o adunare de năluci, ca niște vieți dispărute al căror unic martor ai rămas tu și prin care continuă să trăiască. Ceea ce a povestit în continuare se potrivește atât de bine cu asta, încât te cutremură.

Îmi dau seama acum, și mi-e puțin ciudă, că m-a prins atât de tare că nici măcar nu mi-am notat toate acele citate fabuloase care m-au răscolit. O să o fac oricum.

Mai e nevoie să vă spus cât de mult v-o recomand? Mai e nevoie să vă spun că am de gând să citesc tot ce a scris Kate Morton? Dacă da, atunci înseamnă că nu m-am descurcat deloc.

Dacă v-am stârnit măcar puțin interesul, puteți găsi cartea dacă apelați la acea librărie online, Libris, unde aveți la dispoziție o groază de cărți online, dar și cărți în engleză.

6 responses »

  1. foarte frumoase cartile lui kate morton. au ceva care ma face sa continui sa le citesc, nu stiu sa zic ce. si niciodata nu s-a intamplat ce ma asteptam sa se intample. nu are povesti previzibile. dupa ce am citit gradina uitata, le-am cumparat si pe celelalte. chiar am ramas fara bani :)) acum chiar citesc casa de la riverton si sunt foarte curioasa sa aflu cum va decurge povestea. de orele indepartate nu am fost asa de captivata precum am fost de gradina uitata si de pazitoarea tainei-carti remarcabile-, dar am fost indeajuns de interesata sa o termin de citit. cine stie, probabil fiindca a fost prima carte scrisa de autoare.

    Răspunde
  2. Un review foarte corect! Suficient cat sa ma convinga sa cumpar si acest titlu de la Kate Morton.
    Intr-adevar, autoarea reuseste sa creeze carti, asa cum ai spus, „care te consuma”.
    Eu am citit recent de la ea, „Orele indepartate”. La fel, extraordinar de emotionanta, care m-a facut pana sa si visez noaptea personajele🙂. Nu mi s-a mai intamplat niciodata sa citesc ultimele 100 de pagini ale unei carti si sa ma treaca fiorii. Iti recomand acest ultim titlu.

    Răspunde
  3. Nu mai vorbesc cu tine😐

    Stii cat de mult imi plac cartile tragice. O voi ruga pe Loredana sa mi-o trimita si mie pentru luna August!😀

    Răspunde

Lasă un răspuns

