RSS Feed

Roata timpului #1. Ochiul lumii – Robert Jordan

Posted on

ochiul-lumii-roata-timpului-vol-1_1_fullsizeNu mai știu cum am auzit pentru prima oară de seria asta, dar cred că era pe blogul lui Sorin. Văzusem cărțile prin librării și mă minunasem de cât de mari sunt, dar le-am pus pe lista cu cărți fantasy de citit. Mi-am luat primul volum de la bibliotecă acum aproximativ trei săptămâni, din simplul motiv că nu vruiam să plec cu mâna goală.

Recunosc că am început să o citesc cu idei preconcepute și analizându-i fiecare detaliu, iar asta din cauza Cristei, care îmi spusese că citise că seamănă foarte bine cu Stăpânul Inelelor. Având în vedere că nu mă încântă deloc cărțile care copiază alte cărți, am citit prima parte a volumului concentrându-mă să găsesc acele asemănări despre care citise ea. Am găsit unele, desigur, dar nu foarte mari și destul de ușor de ignorat. Sunt cam două sau trei, dacă nu mă înșel, dar nu o să le discut aici. Ne mai nimic de spus despre ele.

Începutul volumului nu mi-a plăcut prea mult, iar asta pentru că aveam senzația că am mai citit o dată același lucru. Evident că nu am făcut-o, dar am citit ceva foarte asemănător în Eragon. Genul ăsta de clișee mă calcă destul de tare pe nervi și mă face să strâmb din nas, pentru că prezice o parte din ceea ce o să se întâmple în continuare: este vorba despre un băiat care stă cu tatăl său la marginea satului, lângă o pădure, mama lui nefiind prezentă, dintr-un mptiv sau altul în poveste. Sunt atacați de creaturi ciudate, numite troloci, tatăl este rănit, el află că personajul negativ (un fel de Satana) îl caută pe el și pe doi dintre prietenii lui din motive necunoscute, așa că fug din sat alături de alți câțiva, inclusiv o femeie misterioasă și Stăjerul ei. Cu câteva diferențe, desigur, cam același lucru se întâmplă și în Eragon și, deși știu că Cristopher Paolini și-a scris seria mult timp după ce Jordan și-a început-o pe a sa, faptul că seamănă atât de mult din acest punct de vedere m-a deranjat. Mi se pare tras de păr, deloc plauzibil și de-a dreptul clișeic ca cel mai mare villain din serie, legendar și toate cele, să fie așa de interesat de niște băieți de la țară care abia de ieșiseră din sat. O fi chiar așa de greu, zic eu, să facă cineva persoanjele principale niște persoane cu adevărat importante, care să justifice atenția acordată de, practic, Satana? Nu e mai logic?

Din fericire pentru mine, însă, partea asta nu a fost foarte lungă și lucrurile au început să își revină după. Au apărut elemente fantasy și întâmplări destul de interesante, a fost și palpitantă de câteva ori, am mai și plâns puțin, desigur, așa că a ajuns, până la urmă, să mă prindă destul de tare.

Sunt unele lucruri pe care nu le-am priceput, cum ar fi câteva chestii care se întâmplă în timupul unor bătălii sau refuzul inexplicabil pentru mine al personajelor de a avea încredere în Moraine, deși săraca femeie nu face nimic care să justifice asta. Se bazează pe zvonuri și legende și atât.

Acum două sau trei zile am făcut, ca de obicei, prostia de a citi pe net despre personaje și despre serie și m-am speriat ca naiba. Știți câte volume are? 14. Permiteți-mi să o mai spun o dată. 14. O să citesc la seria asta până o să mor. Ca să fie lucrurile și mai tari, am văzut că devine destul de complicată și ciudată, dar asta nu mă face decât să fiu și mai decisă să o continui.

Așadar și prin urmare, nu pot să nu v-o recomand. E mare, dar se citește destul de repede, așa că nu cred că asta o să fie o problemă prea mare. Nu uitați totuși că seria are 14 volume. S-ar putea să vă prindă și atunci nu o să aveți încotro și o să trebuiască să le citiți pe toate. Eu una abia aștept să mă apuc de următorul volum.

18 responses »

  1. nu citesti o viata… 4 luni (citit pe metrou si acolo unde se duce regele singur) dar te marcheaza pe viata. ultimul volum nu-l poti lasa din mina. de la pasajele plicticoase cu descrieri de orase, port (ca sa-ti faci idee de caracterul populatiei) pina la pasajele de actiune, de la glumele aiele la conversatiile de salon regal… o capodopera

    Răspunde
  2. Nu am citit Stapanul Inelelor mie mi sa parut facila cartile mi-au fost recomandatede un prieten si sunt „grase ” cam o mie de pagini bucata ,dar dupa ce am inceput sa le citesc nu le-am mai lasat.Rivalizeaza ca intriga cu cartile lui George RR Martin .Foarte interesante te prind si nu te mai lasa mai am 150 de pagini si termin volumul 6 sper sa pot gasii si urmatoarele volume in comert sau la biblioteca.Concluzie luati cu incredere🙂

    Răspunde
  3. Nu am gasit NIMIC la biblioteca mea „DOTATA” . La naiba😦 Ma duc sambata la ct, poate o gasesc pe acolo la un pret ok. Am vazut ca nu e chiar asa de scumpa!

    Răspunde
  4. O doamne! DE CE ??? trebuie sa scrii asemenea recenzii??? DE CE??? :(( Numai tu si Rox sunteti de vina ca eu imi cheltui banii pe carti!😐 Am auzit si eu de cartea asta, sau i-am vazut coperta pe undeva, dar nu m-a interesat asa de tare incat sa ii citesc descrierea. Si acum trebuie sa vii TU cu o recenzie, si sa mai amintesti un pic de Tolkien si mai stiu eu ce elemente fantastice, si sa ma faci acum sa vreau si eu sa o citesc. Damn it Cori. Am atatea de citit … si totusi…14 volumeeee?😐

    Răspunde
  5. lol!! „O să citesc la seria asta până o să mor” :)))))))))))))

    Răspunde
  6. Felicitări că te-ai apucat de o așa muncă titanică :))
    Da, sunt 14 volume, din care doar 6 traduse în română, până acum; dar pe lângă alea 14 mai sunt tot felul de nuvele și povestiri adiacente, dar bănuiesc că nu vor fi traduse, probabil nu sunt chiar așa importante.
    Cât despre asemănările cu LotR, nu sunt așa de multe și așa evidente, iar dacă stăm să ne gândim, e normal ca orice epic/ high fantasy să semene cu opera lui Tolkien într-un fel sau altul căci Tolkien e fondatorul genului. El a stabilit niște linii de bază de care toți ceilalți se folosesc pentru a-și construi propriile povești.
    Spor la citit!

    Răspunde
    • Dacă nu cumva o să înceteze să îmi placă, am de gând să le citesc pe toate. Chiar par să devină din ce în ce mai interesante.
      Nici mie nu mi se par mari sau de condamnat asemănările Stăpânul Inelelor, dar auzisem așa de des despre asta că am simțit că trebuia să menționez și aspectul ăsta.

      Răspunde

Lasă un răspuns

