RSS Feed

Viața cotidiană la Curtea Regală a României 1914-1947 – Ștefania Ciubotaru

Posted on

375838(Întotdeauna mă întreb dacă citește cineva recenziile cărților mele despre familia regală.)

Vă dați sper seama că nu am putut să rezist când am dat peste cartea asta pe site-ul celor de la Libris. Trebuia să o am, mai ales când am văzut că are destul de multe pagini. M-a șocat puțin la început mărimea ei, dar cu atât mai bine. Mai mult de citit!

E cea mai detaliată carte de istorie pe care am citit-o până acum. Ca să înțelegeți mai bine, o să enumăr aici capitolele: Familia Regală, Venituri și cheltuieli  Locuința familiei regale, Vestimentația la Curtea Regală, Masa și alimentația, Timpul liber, Relațiile de familie, Sănătate, boală și moarte. Fiecare capitol, cu excepția celui desăre locuințe, are câte un subcapitol pentru Ferdinand și Maria, Carol al II-lea și Mihai, iar cel despre locuințe câte unul pentru fiecare reședință regală în parte.

M-a uimit enorm faptul ca, de exemplu, capitolul despre alimentație conținea pagini întregi de meniuri de la diverse ocazii. Erau pagini și pagini de feluri de mâncare care m-au făcut să mi se facă foame. Dar nu doar aici era așa, ci peste tot. Se dau fragmente din zeci de scrisori, se enumeră probabil toate ieșirile în străinătate ale membrilor familiei regale, prezintă tabele cu venituri și cheltuieli (peste care am sărit cu grație, că oricum nu înțelegeam nimic) și așa mai departe.

Pentru un pasionat de regalitatea româneasca, așa ca mine, cartea asta e aur pur. Vă anunț însă că nu poate fi citită chiar din scoarță-n scoarță, ci doar sărind peste unele părți sau trecând foarte repede peste ele. Eu una aruncam un ochi pe pagină și citeam câteva fraze la nimereală.

Nu uitați, vă rog, să verifiați sutele de cărți online și cărți în engleză pe care draga librărie online Libris ni le pune la dispoziție.

5 responses »

  1. Da…mai sunt oameni pe aici. Eu iti citesc toate recenziile cu drag. Si cu toate ca urasc istoria, anii, si nu ma pasioneaza de nicio culoare cu ce isi ocupa timpul Familia Regala, uite ca, citesc cu interes recenziile astea. Poate voi incerca si eu candva, ceva de genul…

    Răspunde
  2. Jur ca incep sa te iubesc. Deci intrebare intrebatoare din greseala scrie si numarul de copii care se presupune ca au fost ucisi in preajma palatului din ordinul regelui Mihai? Era o intrebare ce ma macina, deoarece mi-am amintit de un interviu in care acesta fusese intrebat de aceste lucruri iar el s-a eschivat intr-un mod elegant .Indiferent care e adevarul istoria e plina de atrocitati si tocmai de aceea e deosebita ,,,nu ca nu m-as fi indragostit de hannibal asta e alta poveste ( te faci vinovata de noua mea obsesie )
    si raspunsul tau la intrebare da mai este cineva care citeste recenzile la cartile istorice sunt geniale iar eu sunt fana , nah ca am declarat si asta

    Răspunde
    • Ce copii? Nu știu nimic despre asta. În carte nu se dau detalii prea multe despre viața politică a regilor și reginelor, mai deloc de altfel.

      Răspunde
      • urat ma asteptam si la astfel de detalii. Pai acum ceva timp s-a presupus intr-un interviu ca in jurul palatului au fost ucisi in jur de 50 de copilasi la ordinul regelui..a fost intrebat intr-un interviu ..dar el nu a spus nimic ..si sincer acum mai conteaza ..a fost in acea perioada in care multa lume a fost ucisa in scopuri malefice

Lasă un răspuns

