RSS Feed

Agatha Christie : Misterul celor 11 zile – Jared Cade

Posted on

571405Sper că îmi cunoașteți deja pasiunea pentru Agatha Christie și că nu vă ia prin suprindere recenzia asta. Nu mă dezamăgiți.

Am luat cartea dela bibliotecă pentru că nu aveau Hannibal, doar Tăcerea mieilor (căreia nu o să îi fac recenzie, a făcut-o Crista deja) și mă durea inima să plec de acolo doar cu o carte.

Mi-a plăcut mai mult decât m-aș fi așteptat, iar asta din cauza titlului, care induce oarecum în eroare. Scrie acolo Misterul celor 11 zile, dar cea mai mare parte a cărții e de fapt o biografie, nu o analiză a celor 11 zile în care a fost dispărută, așa cum credeam eu că o să fie. Nu mă plâng, mi-a plăcut mai mult că a fost așa, dar trebuia să v-o spun și vouă, deși mă îndoiesc că mai e cineva suficient de diliu să citească cartea.

Mi-a făcut o deosebită plăcere să aflu detalii despre viața ei personală, care, apropo de asta, nu a fost prea fericită. Mi s-a făcut foarte milă de ea pentru că a reușit să se mărite cu doi nenorociți, dar m-a și frustrat din cauza pasiunii ei de a se lăsa călcată în picioare. E de vină perioada în care a trăit și mentalitatea acesteia, dar tot m-a iritat.

Mi-a făcut însă și mai multă plăcere să văd ce să întâmplă când cea mai mare autoare de romane polițiste se hotărăște să dispară, deși a reușit, ca de obicei, să își complice singură viața și nu a scăpat niciodată de urmări. A fost cea mai mediatizată femeie timp de 11 zile, cu fotografia ei în toate ziarele și cu o campanie de căutare de proporții, stând în tot acest timp într-un hotel luxos unde nu s-a ascuns nicio clipă, citind în ziare despre propria dispariție. Minunat sau ce?

M-a impresionat modul în care lucrurile au scăpat de sub control și cum nu și-a închipuit pentru nici o secundă că vor lua asemenea proporții. Mi s-a părut foarte trist că și-a petrecut întreaga viață încercând să scape de amintirea acestei întâmplări, dar nu a fost niciodată lăsată să o facă.

Aș vrea să spun că o recomand tuturor, dar ar fi o prostie. O recomand fanilor cărților ei, în caz că vor să afle mai mult despre cea care le-a scris.

Lasă un răspuns

