RSS Feed

Grădina uitată – Kate Morton

Posted on

978-973-689-413-8Extraordinar! Numai asta îmi vine să spun. Extraordinar!

Am ales cartea de pe site-ul celor de la Libris pentru că mi-a plăcut descrierea: promitea secrete de familie, mistere și povestea unor oameni ce trăiseră cu mult timp în urmă. Dacă o carte are așa ceva, atunci o să vreau să o citesc.

Am citit-o și pot să spun că este o carte despre iubiri nesănătoase, nebunie, devotament absolut, durere cruntă și scarificiu. Genul de carte care ia ceva din tine. Lucrurile astea o fac atât de interesantă, încât am simțit, pe mai toată durata cititului ei, o senzație ciudată în stomac, de curiozitate, așeptări pline de frustrare și emoție. Mi-a plăcut.

Lucrul care o face astfel este că te face să îți creezi propriile supoziții, să te gândești că s-ar potrivi cu ceea ce ai citit până acum. Asta până apare câte un detaliu care nu îți distruge ipoteza, dar o pune sub semnul întrebării. Așa că te mai gândești la ceva – și nu știi niciodată sigur la ce să te aștepți. Kate Morton, well done!

Are foarte multe personaje și fiecare capitol are acțiunea plasată într-un alt an: 2005, 1901, 1907, 1913, 1975… Este destul de greu să ții pasul cu tot ce se întâmplă și să nu te încurci în personaje. Mai e și destul de mare, cu un scris mic. Mi-a dat puțină bătaie de cap din punctul ăsta de vedere, dar nu a fost deranjant.

Sfârșitul, dezlegarea enigmei,  knocked my socks off. M-a dat pe spate, deși intuisem o parte din el. Partea la care nu m-am gândit, însă, mi s-a părut uimitoare și m-a făcut să admit că în cartea asta niciun personaj nu e cu toți boii acasă.

Mi-a plăcut extraordinar de mult, dar cred că v-am spus deja asta. Dacă vreți să o citiți, și ați face bine să o faceți,  o găsiți la Libris, librărie online unde puteți găsi einșpe mii de cărți online, inclusiv cărți în engleză.

4 responses »

  1. ..si chiar daca banuiesti care este secretul nu poti lasa cartea din mana.Este o carte cu adevarat superba .Frumoasa recenzia!

    Răspunde
  2. Hmmmzzz…Interesant!😀

    Răspunde
  3. Foarte faină recenzia! Îmi place cum ai punctat tot ceea ce contează fără să divulgi prea multe elemente din conținut. Cartea îmi face de mai mult timp cu ochiul, iar acum am un motiv în plus să o citesc.😉

    Răspunde
    • Am încercat să nu divulg absolut nimic legat de conținut, aș fi distrus complet cartea. Citește-o, sunt chiar curioasă dacă o să îți placă

      Răspunde

Lasă un răspuns

