RSS Feed

Tăcerea mieilor – Thomas Harris

Posted on

Daca acum cititi articolul asta, inseamna ca ati citit deja recenzia Corinei la Dragonul Rosu, tot de Thomas Harris. Pentru ca noi doua suntem creepy like tacerea-mieilor-9855that, am reusit sa ne sincronizam perfect si sa terminam cartile exact in aceasi seara, si asa ca se cade sa postam si recenziile in acelasi timp pentru seria asta de carti.

Probabil ati vazut deja filmul celebrisim cu acelasi nume, cu Jodie Foster si Anthony Hopkins[atunci cand nu era inca parintele timpului.] Probabil stiti povestea, asa ca nu o sa ma deranjez sa spun prea multe despre ea, dar pentru cei care nu stiu, e cam asa: o agenta FBI in devenire, Clarice Starling, e trimisa, la plesneala, sa ii ia interviu Doctorului Hannibal Lecter pentru ceva studiu neimportant. El o place deosebit de mult si intr-un mod complet creepy. In acelasi timp, un criminal in serie nebun rapeste, killereste si jupuieste femei dolofane prin America. Spoiler: Hannibal eats people. Cine ar fi crezut?

Cartea asta e a doua din seria Hannibal, Dragonul rosu fiind prima din cele patru. Pe aia am citit-o saptamana trecuta, si pentru ca le-am citit la asa o distanta mica una de cealalta, pot sa fac o comparatie destul de buna intre cele doua.

In primul rand, cred ca desi criminalul asta, Buffalo Bill, e mult mai sick decat tipul din Dragonul Rosu, cred ca ala era mai…infricosator? Poate pentru ca se pune foarte mult accent si pe povestea individului ala, si pentru ca sunt foarte mult capitole din punctul lui de vedere, il simti mai prezent si ‚pericolulul’ mult mai acut. Buffolo Bill e mai mult o umbra amenintatoare pentru 80% din carte. Mi-a placut mai mult abordarea mai up-close-and-personal-with-the-killer din Dragonul Rosu.

De Clarice cred ca imi place mai mult decat de Will, dar nu sunt sigura daca imi place de ea sau e doar un fel de solidaritate feminina pentru ca in Dragonul Rosu toate personajele principale sunt tipi si drept rezultate, feminista din mine a fost putin revoltata.

Cred ca e interesant sa observi cum se schimba stilul de scris de la o carte la alta. Din punctul de vedere al scrisului, Dragonul Rosu seamana foarte mult cu seria lui Stieg Larsson. Tacerea Mieilor e…putin altfel. In Dragonul Rosu sarea de la un punct de vedere la altul destul de frecvent, dar in Tacerea Mieilor parca asta se intampla mai rar. Desi sunt treceri la diferite puncte de vedere, in mare, se pastreaza punctul de vedere a lui Clarice. Nu stiu ce sa zic despre asta. Pe de o parte – cititorul se poate identifica cu Clarice mult mai bine decat o facea cu Will si esti mult mai centrat in actiune. Esti socat si oripilat in ca si ea, dar restul „pieselor” povestii iti sunt straine.

Pe de alta parte – Dragonul Rosu facea ceva foarte interesant – pentru ca pendula atat de des intre personaje, pentru ca erau atat de multe capitole din punctul de vedere a ucigasului, puteai sa intelegi si pe el si mai bine. Si nimic nu e mai creepy decat sa privesti prin ochii unui criminal in serie cum omoara pe cineva, cum se indragosteste, cum se enerveaza. Personal, prefer abordarea asta, dar sunt sigura ca foarte multi ar prefera varianta din Tacerea Mieilor.tumblr_m7g6clz79C1rpqqpz

All in all, cred ca mi-a placut mai mult Dragonul Rosu. Poate si pentru ca am vazut Tacerea Mieilor de mii de ori si stiam plotul pe de rost. [Dragonul Rosu l-am vazut o singura data, atunci cand a aparut.] DAR sa nu intelegeti ca Tacerea Mieilor e cumva mai proasta – e o carte foarte buna si un thriller extrem de spooky si tensionat cu o personaje brilliant. Aici e o chestie de gust, si cred ca Dragonul Rosu pur si simplu mi-a apasat mai bine butoanele decat cartea asta.😀

Maine cred ca ma pun sa citesc Hannibal, dupa ce termin maratonul James Bond pe care mi l-am propus.

 

11 responses »

  1. Ce ai scris aici e putin mai mult decat aiurea,parerea mea.
    Cat despre carti,am impresia ca bati campii la ordinea lor .
    1.Hannibal in spatele mastii
    2.Tacerea mieilor
    3.Hannibal
    4.Dragonul rosu
    Iar filmele sunt toate splendide ,absolut minunate .

    Răspunde
  2. Știu ..doar că, coperta e reeditată sau ceva de genul =))

    Răspunde
  3. vreau să o citesc, dar să înțeleg puțin, se poate citii independent sau trebuie să citesc cartea precedentă?..Oricum este frumoasă recenzia, țin minte că este ecranizată , iar filmul e puțin mai mult vechi, dar a avut ceva impact asupra oamenilor.

    Răspunde
    • Se poate citi independent, eu asa am facut-o in liceu. Dar poate ar fi mai bine sa citesti totusi si Dragonul rosu. O sa iti placa. Sper. Cred.

      Răspunde
      • Eu va cred , avand in vedere de gusturi …Cori am incredere .Cred ca asa o sa fac sper sa nu ma prinda facultatea pana sa pun mana pe ea

    • As recomanda cu caldura Dragonul Rosu. Dupa cum am spus, mie mi-a placut mai mult. Dar daca nu vrei, se poate citi Tacerea Mieilor fara sa citesti in prealabil Dragonul Rosu. Si filmul e foarte fain, honestly, daca ai rabdare sa te uiti la filme ceva mai vechi. E ATAT de ancorat in pop-culture incat exista peste tot referinte la el, mai ales in ultima perioada cand tipologia ‘hannibal’ a supervillainilor e atat de populara.😀 Sugestia ar fi sa citesti cartile si apoi sa te uiti macar la Tacerea Mieilor.😀

      Răspunde
      • Nu am obiceiul sa ma uit la filme inainte de citit cartile , dar chiar ieri o intrebam pe mama daca filmul tacerea mieilor e mai vechi si daca are legatura cu cartea de azi .Adica noua varianta .

      • Stai putin – Cartea nu e noua. Filmul e facut dupa carte. Cartile toate sunt destul de vechi, sa stii.

Lasă un răspuns

