RSS Feed

Dragonul Roșu – Thomas Harris

Posted on

dragonul-rosuAm citit Tăcerea mieilor când eram prin clasa a zecea, dacă îmi amintesc bine, fără să știu că face parte dintr-o serie și că e, de fapt, al doilea volum. Am aflat lucrul ăsta de curând și, după ce am văzut și câteva episoade din Hannibal, m-am pus pe citit primul volum, Dragonul roșu.

A fost aproape ca și când aș fi văzut un episod din Criminal Minds (un serial absolut genial, apropo, pe care vi-l recomand cu căldură). Are un criminal absolut diliu care comite niște crime la fel de dilii și de bolnave, care m-ă făceau să exclam din când în când câte un „Extraordinar!”. Din cauza asta, nu o recomand celor care nu suportă lucrurile sângeroase și, ei bine, sick.

Dar nu v-am spus totuși despre ce e vorba. Will Graham, fost agent FBI, este chemat să ajute la soluționarea unui caz ce are în centru un criminal în serie ce omoară familii întregi. Observând că are nevoie de ajutor, acesta i-l cere celebrului Hannibal Lecter, pe care chiar el l-a prins cu ani în urmă, nu fără consecințe. O să sper acum că ași auzit, măcar vag, de numele ăsta.

Cartea e bine scrisă și gândită în așa fel încât să facă cititorul să înțeleagă crimele. Astfel spus, are multe capitole din punctul de vedere al criminalului, prezentându-se de asemenea și povestea vieții acestuia, ca să îți dai mai bine seama cum naiba a ajuns așa de nebun. Dacă mă întrebați pe mine, nu a avut nici pe departe atât de multe traume încât să explice, măcat parțial, nebunia lui.

Mi-a plăcut, de asemenea, că îți permite să intri în lumea investigatorilor. M-a uimit de-a dreptul să văd câte lucruri trebuie făcute unei scrisori, de exemplu, pentru a aflat date despre cel care a scris-o și, mai ales, cât de multe sunt de fapt datele acelea. M-au făcut să realizez cam cât de ușor ar fi să te prindă dacă ai comite o crimă și nu ai fi suficient de atent.

Pe de altă parte, însă, mi s-a părut uneori că lucrurile nu sunt explicate așa cum trebuie. Mă refer aici la deducțiile lui Will, care sunt lăsate la stadiul inițial: el spune în câteva cuvinte, printr-o deducție extrem de încâlcită, ce crede și gata. Știu că nu pare mare lucru, dar e frustrant, pentru că simți nevoia altor explicații, care însă lipsesc cu desăvârșire.

Recenzia celui de-al doilea volum o să fie scrisă de Crista.

3 responses »

  1. eu urmează să o fac..pare dubios de ciudat, am văzut reclama cred că pe axn..nu mai știu .vreau și eu să citesc genu ăsta de cărți ..dar parcă , încă sunt prea lașă să o fac

    Răspunde
  2. Si eu ma uit la Hannibal! Geniiiiiial !❤

    Răspunde
    • Si eu ma uit! Cori s-a uitat cu mine si cu tata la cateva episoade, dar pe ea nu a prins-o chiar ca si pe mine. Oricum, serialul e minunat de twisted si Hugh Dancy e are o mutra adorabila in timp ce isi pierde mintile❤

      Răspunde

Lasă un răspuns

