RSS Feed

The Lovely Bones – Alice Sebold

Posted on

In timpul vacantei de Pasti am dat peste o carte de care m-am indragostit complet – The Lovely Bones, de Alice Sebold. Mi-a placut atat de mult si am images (1)ramas asa impresionata incat trebuia sa vorbesc cuiva despre ea.

Marturisesc ca nu m-am asteptat la mare lucru atunci cand am descarcat-o pentru Kindle. Auzisem candva, acum mult timp, de un film cu acelasi nume, dar nu m-am uitat niciodata la el, asa ca nu stiam in ce ma bag. Nu ma asteptam la absolut nimic cand am inceput sa o citesc, dar am gasit o carte atat de emotionanta si de bine scrisa incat m-a lasat cu un sentiment placut, warm, fuzzy and kinda sad in suflet dupa ce am citit-o.

E povestea unei fete, Susie Salmon, care e, spoiler alert – ucisa la paisprezece ani in mod brutal. De fapt, nu e chiar spoiler alert, Susie ne spune de pe prima pagina ca e moarta. Da, cartea asta e narata de o fantoma, sau mai bine zis, e narata e sufletul fetei care e prins in Purgatoriu (e numit tot un fel de Rai, dar nu e Raiul propriu-zis) de unde isi urmareste familia, prietenii si chiar ucigasul. Cartea de ne arata cum afecteaza moartea ei oamenii din jur. Nu ma refer doar la familia ei, ci la indivizii pe care ea nu a avut ocazia sa ii cunoasca inca.

tumblr_m7g6clz79C1rpqqpzCe mi-a placut mie la cartea asta e cat de emotionanta poate sa fie, fara sa fie melodramatica. Alice Sabold nu se chinuie sa te faca sa plangi, nu e un fel de Nicholas Sparks care iti da un tearjerker ieftin. The Lovely Bones e scrisa intr-un fel foarte natural, si durerea pe care oameni o simt dupa moartea lui Susie e redata in asa fel incat poti sa o intelegi. Nu ma intelegeti gresit – toata lumea poate sa inteleaga ca e ingrozitor si traumatizant sa iti moara un membru al familiei, dar rareori autorii reusesc sa redea genul asta de durere intr-un mod in care tu, cititorul, il poti intelege. Cumva, ori o dau in patetism, ori nu fac personajul sa para indiferent. Aici, nu e cazul. Poate e din cauza punctului de vedere, si pentru ca vedem totul prin ochii lui Susie si nu prin ochii parintilor ei sau a surorii ei, dar nu e nimic exagerat, reactiile personajelor sunt cat se poate de naturale si viata merge inainte, oricat de greu si de imposibil ar parea.

Daca dati peste cartea asta pe undeva, luati-o. Sa stiti ca merita. E minunata. Dovada clara – m-a facut sa plang. Stiti cat de putine carti au reusit sa faca asta?

5 responses »

  1. Eu am vazut astazi filmul si caut cu disperare cartea!!!vreau neaparat sa o citesc!!!!

    Răspunde
  2. Eu nu am avut ocazia să citesc cartea sau să vizionez filmul, însă par a fi interesante și lipsite de momente melodramatice ca să te citez .A da sunt înnebunită după Dean , ar trebui să îl văd mai des.

    Răspunde
  3. Auzisem si eu de film, cica e foarte misto.. Dar nu stiam ca e facut dupa o carte. Oricum, imi atrasese atentia titlul si era pe lista de vizionat. Dar probabil acum o sa caut mai intai cartea😀

    Răspunde
    • Sa stii ca merita sa citesti cartea asta. E o carte minunata. O recomand cu cea mai mare caldura. Daca ajungi sa o citesti, te rog sa imi spui si mie daca ti-a placut sau nu. Trebuie neaparat sa vad filmul ala, si cat mai repede.

      Răspunde
      • Prea curand nu stiu daca reusesc, ca am o lista uriasa si culmea, vad ca momentan vad ca trec prin „reader’s block”.. Dar o pun pe lista si cand o sa ajung sa o citesc, revin cu pareri😀

Lasă un răspuns

