RSS Feed

Farseer #3: Răzbunarea asasinului – Robin Hobb

Posted on

Robin_Hobb_Razbunarea_asasinului_1-300x500Vai de mine, nu pot să cred că am terminat seria. La fel cum nu pot să cred că am fost, din nou, atât de tâmpită să citesc pe net despre personaje. Niciodată, dar absolut NICIODATĂ să nu faceți așa ceva. E o prostie.

Revenind la oile noastre, seria asta mi-a plăcut extraordinar de mult. M-a prins într-un mare fel, deși știam dinainte cam ce o să se întâmple cu personajele. Se pare însă că nici lucrul ăsta nu m-a împiedicat să stau cu cartea-n mână de la trei ca să văd ce mama naibii o să se întâmple. Vă spun sincer că nici Georgilică nu a reușit asta.

Al treilea volum al seriei este mai degrabă o carte de călătorie, spre deosebire de celelalte două de până acum. Nu este însă absolut deloc plictisitoare, așa cum este ideea mea preconcepută despre un astfel de roman, și asta pentru că Fitz e probabil cel mai ghinionist personaj ever. Pe bune, e absolut uimitor cu câtă pasiune îl scuipă Dumnezeu în cap cu orice ocazie: e prins, bătut, scapă, apoi iar e prins, iar mănâncă bătaie, iar scapă, își face speranțe în legătură cu una sau alta, soarta își bate joc de el și i le distruge pe toate pe rând și așa mai departe. Îți vine să bagi mâna prin carte și să îl mângâi pe cap, sau să îi curmi suferințele, depinde.

Personajele au evoluat foarte mult, fiind mult mai complexe și cu mai multe…nuanțe, ca să zic așa. Ceea ce se întâmplă cu Robin_Hobb_Razbunarea_asasinului_2-300x500ele este extrem de interesant și de neașteptat… Sunt convinsă că mi s-ar fi părut și mie așa dacă nu aș fi știut deja. Acționează în moduri la care nu cititorul nu s-ar aștepta și iau decizii extraordinar de grele legate de lucruri de o importanță colosală într-un mod atât de uman încât mi-a adus lacrimi în ochi de câteva ori.

Acum că am terminat trilogia, am senzația aia care mă face să nu vreau să mă apuc de nimic altceva, pentru că sunt prea prinsă de lumea din Regatul celor Șase Ducate. Îmi era dor. Norocul meu e că Robin Hobb a mai scris câteva serii legate de lumea asta, deși, dacă îmi amintesc bine, nu au aceleași personaje. Nu știu dacă să mă bucur de asta sau nu. Oricum, așteptați-vă și la alte recenzii ale unor cărți de Hobb, pentru că, la cât de mult mi-a plăcut Farseer, am de gând să îi citesc toată opera. Până atunci, vă recomand să puneți cât mai repede mâna pe cărți și să le citiți. Merită cu vârf și îndesat. Cu atât de mult vârf și atât de îndesat, încât o să le pun pe lista cu recomandări.

4 responses »

  1. Pingback: Omul Arămiu #1: Misiunea bufonului – Robin Hobb | Cori's Bookfrenzy

  2. adevarat este un citat frumos ma duce cu gandul la merlin

    Răspunde
  3. Cat de frumos ai spus: „Îți vine să bagi mâna prin carte și să îl mângâi pe cap”!

    Răspunde

Lasă un răspuns

