RSS Feed

Farseer #2: Asasinul regal – Robin Hobb

Posted on

imagesÎncepe să îmi placă tot mai mult Robin Hobb, și asta pentru că acest al doilea volum al seriei a fost mult mai bun decât primul.

Intriga este mult mai complexă, cu mai multe personaje, comploturi și întorsături de situație. Politica și ambițiile joacă un rol tot mai important. Mor oameni, apar ceva trădări, ai senzația că totul o să meargă bine și apoi se duce naibii, totul merge din rău în mai rău și nu pot să mă gândesc la niciun moment fericit de acolo. Ca să fiu sinceră, deși totul are foarte mult sens și înțelegi de ce se întâmplă lucrurile așa, mi se pare totuși puțin exagerat. Nu îmi dau seama de ce, pentru că exact același lucru se întâmplă și în Game of Thrones, dar senzația asta o aveam din când în când.

M-a bucurat faptul că au introdus și ceva sex, însă modul în care au făcut-o m-a dezamăgit. Nu doar că relația lui Fitz mi se pare cam prea romantică, dar scenele de sex sunt exact la fel: cu detalii despre cum se simte el legat spiritual de ea și altele de genul. Ceva în genul lui Martin ar fi fost mult mai potrivit cu stilul cărții, cred eu.

Îmi place foarte mult ideea Străbunilor și a piraților Corăbiilor Roșii. Nu reușesc de nicio culoare să îmi dau seama cum naiba fac ăia Neoamenii și ce legătură are asta cu Corabia Albă, precum și care e treaba cu Străbunii ăia. Găsesc totuși că lucrurile astea aduc puțin a GOT. Poate că sunt eu nebună și paranoică, dar nu pot să nu văd asemănările dintre Copiii Padurii ai lui Georgilică și Străbunii lui Robin: ambii sunt niște ființe primordiale ciudate intrate aproape în legendă și de care nimeni nu mai știe nimic. Dacă mai e cineva pe aici care să le fi citit pe amândouă, e rugat să își dea cu părerea.

Stiu că poate nu asta înțelegeți din recenzia mea, dar chiar mi-a plăcut cartea. Mor de ciudă că am de citit o carte pentru facultate și încă una pe care am împumutat-o (adică volumul doi din minunăția Cassandrei Clare) până să pot să mă apuc de ultimul volum al trilogiei ăsteia. Da, al ăsteia, pentru că, din câte am înțeles când, ca o tută, citeam despre personaje pe net, asta nu e singura trilogie Farseer scrisă de Robin Hobb! Mai sunt! Yeeeeey!

6 responses »

  1. Pingback: Omul Arămiu #1: Misiunea bufonului – Robin Hobb | Cori's Bookfrenzy

  2. sunt chiar curioasa cum scrie si as vrea sa.mi recomanzi niste carti de el , daca vrei :*.

    Răspunde
  3. Sa inteleg ca TREBUIE sa il trec pe Hobb pe lista?

    Răspunde

Lasă un răspuns

