RSS Feed

Farseer #1: Ucenicul asasinului – Robin Hobb

Posted on

editura-nemira-ucenicul-asasinului-2Nu mai țin minte de unde am auzit de seria lui Robin Hobb, știu doar că mi-am dorit să o am pentru că era promițătoare. Am făcut rost de ea la un schimb de cărți și săptămâna trecută m-am apucat de primul volum.

Mi-a plăcut foarte mult, deși nu de la început. Povestea începe cu un băiețel de 6 ani și primele aproximativ 100 de pagini sunt despre el și felul în care își petrece timpul. Nu o lectură pasionantă, recunosc, dar nici nasoală. Din fericire însă, lucrurile devin repede interesante.

Acțiunea e destul de complexă, cu multe intrigi , mai ales spre sfârșit. Cu toate astea, nu vă așteptați la ceva cu multă aventură și adrenalină, ci mai degrabă la ceva în genul întâmplărilor din A song of Ice and Fire: nu pare să se întâmple foarte multe lucruri, nu sari de pe scaun la fiecare două pagini, dar simți că ceva colcăie acolo (urât verb, dar nu am găsit altul), că în mod sigur ceva se pregătește. Tocmai din motivul ăsta m-a prins pe mine și mă trezeam, ca noaptea trecută, că nu vreau să citesc decât câteva pagini, dar nu mă opream decât după câteva ore.

Personajele sunt interesante și bine construite, deși mă deranjează puțin că  Fitz e bastard. Parcă prea sunt peste tot. Un alt lucru pe care l-am observat și care, în opinia mea, lasă puțin de dorit, e că personajele care par bune chiar sunt bune și cele care par rele sunt rele. Aș fi vrut să fie ceva mai multă complexitate din punctul ăsta de vedere, dar sper totuși ca lucrurile să se schimbe în următoarele volume.

În concluzie, nu mă așteptam să îmi placă așa de mult. Sunt tare curioasă ce naiba o să se întâmple în continuare, mai ales că volumul ăsta s-a terminat ca și cum ar fi putut foarte bine să nu mai urmeze nimic.

Oricum, vă sfătuiesc să o citiți. Chiar merită.

One response »

  1. Pingback: Omul Arămiu #1: Misiunea bufonului – Robin Hobb | Cori's Bookfrenzy

Lasă un răspuns

