RSS Feed

Divergent – Veronica Roth

Posted on

Divergent hc c(2)Știți de când vreau să citesc cartea asta? Nu? Vă spun eu: din vară. Nu am reușit însă să pun mâna pe ea până acum. Și am citit-o în mai puțin de 24 de ore.

Mă așteptam să îmi placă mai mult. Adică să mă prindă, să mă facă să mor dacă o las 10 minute din mână. Nu s-a întâmplat, deși cartea mi-a plăcut. În primul rând, m-a impresionat ideea de baza, adică cea a facțiunilor. Sunt prezentate destul de credibil, deși parcă tot îmi vine greu să cred că oamenii s-ar fi putut gândi să le creeze din motivele prezentate acolo. Organizarea și dușmăniile dintre ele le dau însă o notă de veridicitate care îmi place.

Îmi place de Tris. Nu e o mironosiță fără personalitate și îți dai seama că, deși nu e o frumusețe, așa cum ea însăși spune, poți să înțelegi de ce se uită Four la ea. E foarte, foarte trist că am ajuns să apreciez așa ceva, dar asta se întâmplă după ce citești multe cărți pentru adolescenți proaste: te bucuri de orice idioțenie care ar trebui în mod logic să fie acolo.

Ultima parte a cărții a fost destul de palpitantă, deși tot nu așa cum m-aș fi așteptat să fie. Mor câteva personaje care îmi plăceau și mi-a ridicat câteva întrebări legate de ce o să se întâmple în următorul volum. Se putea și mai bine.

Dacă ar fi să îi reproșez ceva, pe lângă lipsa de suspans de pe parcurs, ar fi relația previzibilă dintre Tris și Four. E oarecum tipică, nu e deloc greu să deduci din prima clipă în care se întâlnesc că o să se înfiripe ceva acolo. Scenele de final au fost cam penibile – adică cele din sala cu calculatoarele și cea din tren. Din nou, nu cred că o dragoste miraculoasă de câteva săptămâni poate să îl facă pe un om să iasă dintr-o transă și nici că poți spune așa de repede că iubești pe cineva. O fi cinism, dar asta e. Nu cred și pace.

În concluzie, mi-a plăcut, dar așa de mult precum speram. Sper ca al doilea volum să fie totuși mai bun.

9 responses »

  1. Doamne, ce-mi plac recenziile tale!😀

    Răspunde
  2. wAAAAA….ai citit-o. Stiiiii de cata vreme ma chinui si eu sa ma apuc de ele?? :))) M-ai facut mai curioasa acum. Trebuie sa imi fac timp cat mai repede posibil :-w

    Răspunde
  3. Incep cu un: Speri degeaba. :)) Scuze, nu m-am putut abtine😀 Mie mi-a placut mult cartea, dar sunt si mai usor de impresionat. I’m 17, ok? :)) Ideea factiunilor, Tris, Four. Si da, era previzibila relatia lor, dar tot mi-a placut🙂 Cat despre personajele care au murit, si eu m-am enervat. Arghhh. De ce??? Chiar imi placea de tanti aia si de pustiul ala😀 Oricum, as vrea sa-ti stiu parerea despre volumul 2, chiar sunt curioasa🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

