RSS Feed

Nebunii istoriei – Paul Ștefănescu

Posted on

Am primit această carte de la Libris, librărie online unde puteți găsi numeroase cărți online, dar și cărți în engleză.1347391622-nebunii-istorie_m

Acum, că am terminat de citit cartea, îmi vine în minte o mare vorbă de duh spusă de George Martin, Georgilică  – cum îmi place mie să îi spun, și care sună cam așa: Madness and greatness are two sides of the same coin. La concluzia asta ajungi după ce citești Nebunii istoriei: că oamenii mari, de geniu, au fost complet dilii. Și nu doar că asta nu le-a pus nicio piedică, ci a fost chiar un element fără de care de cele mai multe ori nu ar fi reușit să realizeze nimic.

Altfel spus, in cartea sa, Paul Ștefănescu studiază viața și psihicul unor oameni celebri precum Elisabeta I, președinții americani, Dostoievski, van Gogh și așa mai departe pentru a vedea de ce boli sufereau aceștia și modul în care le-a fost afectată creația. Recunosc că la început nu mi-a plăcut, și asta pentru că nu înțelegeam mai nimic. Termenii psihologici erau descriși intr-un mod… științific, ca să zic așa, adică într-un limbaj de specialitate din care nu pricepeam mai nimic. Din fericire, autorul a renunțat repede la el, așa că am reușit și eu să pricep câte ceva.

Cartea e interesantă și merită citită datorită informațiilor interesante și de multe ori dubioase pe care le conține. Vă sfătuiesc totuși să aveți grijă la Dostoievski, pentru că o să primiți multe spoilere. Fucking Ștefănescu m-a făcut să știu ce se întâmplă în Idiotul, deși nu am citit cartea.

Lasă un răspuns

