RSS Feed

Shogun – James Clavell

Posted on

james-clavell-shogunDupă mult, mul timp am reușit să termin și Shogun. Nici la George Martin nu cred că am stat atât. M-am apucat să o citesc atunci când Crista s-a apucat de Mizerabilii, ca fiecare să citească o carte pe care celalaltă i-o recomnadă de mult timp. Mi-a zis de ceva ani că e de părere că o să îmi placă și că e curioasă dacă o să se întâmple așa. S-a întâmplat și recunosc că nu prea mă așteptam.

James Clavell a scris una din cele mai complexe, lungi și fascinante cărți pe care le-am citit. Pe scurt, acțiunea are loc la sfârșitul secolului XVI – începutul secolului XVII și are ca personaj principal pe Blackthorne, un pilot englez care ajunge cu nava sa în Japonia, unde este prins în mijlocul unui război civil. Zece milioane de lucruri diferite se întâmplă apoi, lucruri care captează din primul moment atenția și o menține până la ultima pagină.

Mi-au plăcut extraordinar de mult toate informațiile despre Japonia acelui timp și modul mai mult decât inteligent în care este evidențiată diferența uimitoare dintre modul în care trăiesc europenii și japonezii. Bănuiala mea că sunt mai avansați și mai inteligenți ca noi a devenit acum o certitudine. Dacă o să citiți cartea, o să ajungeți la aceeași concluzie. Mentalitatea celor două popoare este inteligent prezentată cititorului, astfel încât ajungi să înțelegi și cele mai dubioase acțiuni ale personajelor.

Mi-au plăcut enorm și ele. Cred de fapt că personajele mi-au plăcut cel mai mult. Evoluția lui Blackthorne și modul lui de gândire sunt extrem de bine scrise și puse în evidență. Mariko, personajul feminin central al cărții, mi-a trezit admirația. Nu se întâmplă foarte ușor și des asta. Povestea lor e una mai mult decât frumoasă și în mod sigur cea mai matură și mai sănătoasă despre care am citit.

Nu cred că am fost foarte coerentă sau clară. Nici nu contează. Vă spun doar că Shogun nu doar că merită, ci trebuie citită.

5 responses »

  1. Pingback: Summer in a bag of books | Cori's Bookfrenzy

  2. Uuuu😡 Mă bucur că ai reuşit să o termini😀 Să nu uit, intră pe falling in love with books😀 Aşa, înapoi la postare. Am şi eu Shogun în bibliotecă, daaaaar nu am citit-o încă😀 Promit că o să o citesc, cel mai probabil la vară😀

    Răspunde
    • Am intrat deja, am văzut! Roxana îmi poartă noroc, e a doua oară când câștig ceva pe blogul ei.
      Să o citești neapărat, e tare frumoasă.

      Răspunde
  3. Da, da, da!😀 Merita! Ma bucur tare mult ca ti-a placut! Si mie mi s-a parut fascinanta de-a dreptul!
    Si apropo de romane din astea mai clasice.. Quo Vadis ai citit-o?

    Răspunde

Lasă un răspuns

