RSS Feed

Damnare – Lauren Kate

Posted on

damnarePregătiți pentru un hate post de zile mari? Ar fi bine, pentru că here it comes.

Nu știu dacă am citit vreodata o carte mai proastă și mai plină de clișee. Credeți-mă, asta spune multe, pentru că am citit o groaza de idioțenii la viața mea. Cartea asta e însa undeva aparte în top. Din cauza asta, în timp ce o citeam am facut o listă cu toate lucrurile penibile din ea, ca nu cumva să uit ceva când mă apuc să îi scriu recenzia. Să începem.

Triunghiul amoros. Știu că mai bine de 90% din triunghiurile amoroase sunt clișeice și penibile si ca e nevoie de un autor cu adevarat bun sa faca unul reusit si original, dar asta nu mă împiedică să am pretenții. Da, chiar si pentru o carte fantasy pentru adolescenți. Să vă explic și vouă cam cum stă treaba in viziunea minunatei Lauren Kate: doi tipi extraordinar de frumoși, unul blond și unul brunet (cum altcumva???), care nu sunt de pe meleagurile noastre (nu dau detalii) se îndrăgostesc dumnezeu stie de ce de o muritoare Bella style. Unul e drăguț si amabil, altul e nesimțit. Ghici ghicitoarea mea de cine se îndrăgostește ea, deși respectivul i-a zambit și apoi, cu cel mai natural aer, i-a arătat ce frumos e degetul lui mijlociu? (Observați sper că mi-am călcat pe inimă și nu am folosit cuvântul muie. Da, pot să mă controlez). Da, v-ați prins. Dar nu contează că tipul fuge de ea cu orice ocazie, o să iasă cu celălalt până se clarifică treaba. Pentru că ea e o ființă pură și inocentă.

Lipsa totală de personalitate a domnișoarei. Pe lângă Lucinda (oribil nume, apropo), Bella e complexă și interesantă. Mai mămăligă nici că se poate. Nu are niciun hobby, nicio idee proprie, nimic care să o scoată în evidență. Are autoarea la un moment dat o incercare ratată de a o scoate din anonimat prin faptul că e vegetariană, dar pentru mine asta înseamnă fix cât negru sub unghie. Nu vad nimic deosebit aici. Mai mult decât atât, Luce nu știe absolut deloc să se apere, ci stă ca o proastă și încasează. Nu cred ca există om care să nu reacționeze urât când îi este turnată mâncare în cap. Tipa asta așa face.

Clișee peste clișee. Serios vorbind, am senzația ca autoarea asta a luat toate clișeele posibile, le-a amestecat puțin și apoi le-a dat drumul pe pagini. A tipărit ce a ieșit și asta e cartea. Pe lângă cele de mai sus, am mai dat peste deja tradiționala instituție în care este închisă, deși e nevinovată, peste prieteni penibili și previzibili cum au toate fetele din astfel de cărți și peste multe, muuuuulte momente de o dulcegărie ce iti face carii. Preferatele mele au fost cele din ploaie. Noroc că am un stomac puternic.

Nu are acțiune. Deloc. Primele 300 de pagini nu sunt decât despre cât de mult îl iubește ea pe Daniel și de ce oare se poartă el așa cu ea. La sfârșit se mai întâmplă unele lucruri, dar sunt scrise atât de penibil încât nu înțelegi mare lucru. Și dacă tot sunt aici, o să mai adaug și că nu are pic de sens. Femeia asta (autoarea adică) nu are nicio idee despre cum să creeze mister și suspans. În viziunea ei, lucrul ăsta se face punând pur și simplu personajele să refuze să răspundă din absolut niciun motiv la întrebări.

Mă enervează că e așa de proastă pentru că e una din puținele cărți de genul cu o copertă care îmi place și nu îmi doream decât să îmi placă, ca să mi le cumpăr. Da, le, pentru că am luat de la biblioteca și al doilea volum. În caz că vă întrebați dacă o să îl citesc și pe ăla, răspunsul este da. Pentru că unele cărți sunt atât de proaste încât trebuie citite.

P.S. Și că tot am vorbit de Twilight, in epilog cei doi tipi stau cocoțați undeva și se uita la ea cum doarme. Sounds familiar?

11 responses »

  1. Pingback: Summer in a bag of books | Cori's Bookfrenzy

  2. O voi avertiza pe colega mea . :))
    Dorea să comande cartea aceasta și , da , o voi avertiza !
    Mulțumesc pentru recenzie !

    Răspunde
  3. Ai citit recenzia mea? :)) Probabil ar fi a doua recenzie negativă. Scuză-mă, dar: Cât de handicapată și de cretină poa să fie Luce. Și da, mai are și nume nașpa. Asta am zis-o de când am citit prima dată despre Damnare. Și mamă câta chestia mi se părea. Că na, e cu îngeri, și chestii, tre s-o citesc, cum altfel? Ceva în ploaie. Dă fuq did I read? Exact asta a fost reacția mea când am terminat-o de citit. Dar na, mi-a mai și plăcut -când nu-mi venea s-o iau la șuturi pe retardata de Lucinda- și mi-a plăcut de Penn, de Cam și de Dani😀

    Răspunde
    • Mie mi-a plăcut ideea de bază, deși am uitat să spun asta în recenzie. Și cred că din cauza asta m-am și enervat așa de tare, pentru că o idee bună si promițătoare a fost irosită.

      Răspunde
  4. O doamneee :)) Iar mi-ai inveselit ziua cu recenzia ta :)))) Inca mai rad

    Răspunde
  5. Eu am primul volum, dar încă nu l-am citit. Deși am auzit multe lucruri bune despre cărțile astea în general😕

    Răspunde
    • Dupa ce am scris recenzia am cautat si eu sa vad ce au mai zis altii despre ea si nu am dat decat peste o recenzie negativa. Dar am invatat sa nu ma incred in ce zic ceilalti despre astfel de carti. Cartile fantasy proaste sunt foarte gustate

      Răspunde

Lasă un răspuns

