RSS Feed

Temeraire #1: Dragonul maiestății sale – Naomi Novik

Posted on

0daPrima oară am dat peste cartea asta pe site-ul celor de la Nemira, unde, dacă îmi amintesc bine, era la reducere. Nu m-a tentat absolut deloc, de ce să vă mint, așa că nu am mai luat-o deloc în seamă. Asta până când domnișoara Crista, care nu e o mare fana a genului fantasy dar a citit suprinzător de multe astfel de cărți si știe de și mai multe, mi-a zis ca a auzit că e foarte bună și foarte lăudată. Și mie mi s-a aprins un beculeț. La ceva timp după asta, pe cand eram eu prin Diverta, am vazut pe un raft cu cărți la reducere al doilea volum al seriei. Era 20 de lei. Știind eu că pe net vazusem cartea cu 60 de lei, am venit după câteva zile înapoi și mi-am luat-o. Apoi am comandat și primul volum.

Nu mă ăntrebați care e rostul polologhiei de mai sus, că nici eu nu știu. Simțeam totuși nevoia să vă spun și vouă cum am ajuns să dețin minunăția asta de carte. Pentru că e minunată, domnilor. Și doamnelor, desigur.

Îmi spusese mie Crista că dragonii din seria asta sunt speșăl, dar tot m-au impresionat. Sunt fabuloși: vorbesc din clipa în care ies din ou și învață limba de când încă erau inăuntru, le plac cărțile, matematica si au o capacitate de a iubi absolut induioșătoare. Temeraire este in mod special adorabil si m-a făcut de multe ori să vreau să intru în carte să îl îmbrațișez. Mai e pe acolo un dragon care mi-a rupt inima, dar nu vreau să vorbesc despre el. Înca sufăr si sper ca animalul care i-a fost căpitan să moară în chinuri.

Laurence este și el demn de luat in seamă. Puțin cam prea morally upright pentru gustul meu, dar devotamentul lui pentru Temeraire ma face să trec asta cu vederea. E absolut adorabil felul în care se preocupă de el, deși la început nu a fost deloc fericit sa se pricopsească cu el.

Cartea nu are foarte multă acțiune, dar nu m-am plictisit deloc citind-o pentru ca la fiecare pagină am dat peste ceva nou și interesant care mi-a captat atenția. Are si multe elemente istorice si militare pentru că (și nu pot să cred că am uitat să spun asta) e despre războaiele lui Napoleon! Cu dragoni! Cât de tare e asta? Recunosc ca toate tacticile alea militare mi-au intrat pe o ureche și au ieșit pe alta, dar sunt convinsă că multora dintre voi o să le placă.

Ca punct slab aș menționa faptul că nu prea are acțiune, nu se întâmpla nimic care să te țină în suspans și să îți facă inima să pice în chiloți. Parcă aș fi simțit totuși nevoia și de așa ceva.

Slavă cerurilor ca am al doilea volum și că imediat apare in Românica și al treilea. Partea nasoala e că, până acum, seria are 8 volume. La dracu.

9 responses »

  1. Îți așteptam cu nerăbdare recenzia, încă de când am văzut pe goodreads că lecturezi cartea. Chiar azi îmi modific wishlistul (mai ales ăla de pe blog) și adaug cartea.
    Fantasy + Războaiele Napoleoniene = îmi amintesc de „Jonathan Strange & Mr. Norrel” (numai că asta îi fără dragoni).
    Mersi de sugestie și recomandare!

    Răspunde
  2. Am vazut-o si eu pe Nemira, mereu dadeam peste ea, dar niciodata nu m-am deranjat sa ii citesc macar descrierea:)) Bine de stiu ca e frumoasa. De pus pe lista cand mai facem comenzi pe Nemira.

    Răspunde

Lasă un răspuns

