RSS Feed

320 de pisici negre – Rodica Ojog – Brașoveanu

Posted on

Coperta-320-de-pisici-negreOoo, dacă ați ști cat de dor îmi era de o carte cu Melania!!! De câțiva ani tot ziceam că o să mă apuc să recitesc una, dar mă tot luam cu cărți noi și nu am mai apucat. Dar uite că am reușit în sfârșit să îmi cumpar două cartți cu ea si pe prima am terminat-o acum 2 minute.

Am fost fascinată de personajul ei înca de la început și înca sunt ferm decisă sa fiu ca eu când și mai ales dacă o sa ajung sa fiu bătrână. Adică deloc preocupată de toate lucrurile care le ocupa timpul bătrânilor, dându-mi în schimb banii pe dulciuri, haine și orice altceva ar mai dori sufletul meu de babă. Dar să trecem la cartea asta acum.

În 320 de pisici negre Melania reușește sa fie arestată și să evadeze in compania a 4 dubioși, inclusiv un englez superb si plin de șarm pe care, dacă sunteți fete, o sa îl îndragiți in mod sigur. De aici rezulta o multime de întamplari si situații dubioase și amuzante specifice romanelor cu Melania.

Am adorat umorul subtil din carte, minciunile Melaniei si reacțiile celor din jurul ei la ele. Nu ai cum sa nu le apreciezi si te fac să îți dorești să cunoști și tu o asemenea persoană.

Dar lucrul care m-a captivat intotdeauna la cartile Rodicăi (pe lângă personaje, care sunt fabuloase) e atmosfera. Nu știu cum, dar femeia asta reușește sa faca comunismul să pară tentant. Credeti-mă, așa e. De cate ori îi citesc romanele si vă că acțiunea se petrece în perioada aia, încep să privesc lucrurile din prisma asta, adică cumva gri. Apoi lucrurile se schimbă și sunt prinsă într-o lume in care mi-ar place enorm să trăiesc. Nu mă înțelegeti greșit, detest comunismul din inimă și i-aș bate cu bucurie pe cretinii care îi duc dorul, dar cartile Rodicăi au așa o savoare si niște personaje atât de interesante încat nu ai cum să nu vrei sa traiești în epoca lor.

Aș putea să bat mult și bine câmpii despre asta, dar v-aș plictisi. Dacă însă o să reușeșc sa fac măcar pe unul dintre voi să citeasca o carte de Rodica o să fiu cea mai fericita din lume.

5 responses »

  1. eu am citit cianura pt un suras si buna seara,melania! si au fost absolut fantastice intrebarea mea este inafara de cele mentionate mai sus si 320 de pisici negre mai exista alta carte cu melania? succes in continuare <scrii al naibii de bine si iti citesc cu placere tot ce e scris de tine

    Răspunde
    • Da, mai sunt cărți cu Melania: Anonima de miercuri, Dispariția statuii din parc, O toaletă a la Liz Taylor. Le-am citit pe toate și sunt la fel de minunate.
      Mulțumesc de apreciere și sper să îți plac și în continuare!

      Răspunde
  2. De când vreau să citesc cartea aceasta .😦

    Răspunde
  3. este o carte atat de frumoasa rodica scrie foarte bine e un fel de aghata

    Răspunde

Lasă un răspuns

