RSS Feed

Recenzii

Posted on

Eu una nu mă iau niciodată după recenziile negative. De ce? Pentru ca am observat cu mult timp în urmă cat de mult diferă gusturile oamenilor, așa că nu am de unde să știu dacă nu cumva mie o sa îmi placa o carte pe care altul a detestat-o.

Pe de altă parte, daca văd ca cineva laudă o carte mi se stârnește interesul pentru ea. Daca laudele vin si de la alte persoane, cu atat mai bine.

Dar scopul articolului nu e să vă spun cum procedez eu, ci să vă întreb pe voi cum faceți. Deci, cum?

P.S. Sper ca observați ca am scris cu diacritice. Neuronul meu s-a trezit puțin la viață si mi-am dat în sfârșit seama cum se face. Nu conteaza că îmi ia de doua ori mai mult sa scriu ceva.

6 responses »

  1. Inițial -păzea, că am descoperit și eu diacriticile- și eu aveam tendința să zic despre fiecare carte că e bună. Adică, na, cine știe cine îmi citește mie recenzia, și s-o vadă bună. După ce m-am prins că nu se ridică-n slăvi orice carte, am început să fac recenzii care să se apropie de realitatea ăă.. realitatea mea. Păi dacă nu mi-a plăcut cartea, de ce să zic că e cea mai superbă din lume? Așa că m-am raportat strict la ce mi-a plăcut, că nu se poate să nu fie nimic care să nu-mi placă, și la ce nu mi-a plăcut. Că altora le-a plăcut, și mie nu, altă mâncare de pește. Eu recenzez cartea, ghidându-mă după gusturile mele, proprii și personale, nu după ale altora🙂

    Răspunde
  2. Daca citesc o parere negativa izolata, cred ca o pot ignora. Sau, poate chiar ma face curioasa :)) Dar daca vad de exemplu 90% din parerile de pe GR ca sunt negative, nu prea ma mai uit la cartea aceea sau o aman pe termen nelimitat.
    Pe de alta parte, normal ca parerile pozitive ma fac curioasa cu privire la cartea respectiva, mai ales daca recenzia e frumos si interesant scrisa. Insa am vazut si bloguri pe care nu doar ca toate recenziile sunt pozitive, insa toate cartile sunt prezentate numai cu termeni de la extraordinar in sus. Really? Chiar asa sa se intample, absolut fiecare carte pe care o citesti sa fie geniala (in conditiile in care vorbim mai mult de debuturi si nu de carti si autori clasici, ca sa zici ca intr-adevar a ales titluri care sunt cu siguranta bune). Cumva…acest gen de pareri pozitive nu-mi mai inspira incredere :))

    Răspunde

Lasă un răspuns

