RSS Feed

His Dark Materials: Luminile nordului – Philip Pullman

Posted on

luminile-norduluiAm vazut acum ceva timp filmul The Golden Compass. Nu mi-a placut, era facut absolut penibil, dar ideile erau foarte bune. Am vorbit apoi cu Crista, care mi-a spus ca era facut dupa o carte, despre care auzise ca e buna. Si gandindu-ma eu asa in gandul meu, cum ar spune o mare filozoafa, ca daca filmul a fost prost, nu inseamna ca si cartea e la fel, am pus-o pe lista cu carti fantasy de citit. Iar saptamana asta, cand nici macar nu o cautam, am vazut-o la biblioteca. Si am luat-o.

Nu am o parere clara despre cartea asta, sunt lucruri care mi-au placut mult si altele care m-au dezamagit. Unul adica: nu m-a prins, ca sa zic asa. Nu m-a facut sa vreau sa nu o las din mana si intotdeauna ma astept sa se intample asta cand pun mana pe o astfel de carte. Stiu si de ce: nu prea are actiune. Prima jumatate a romanului, poate chiar mai mult, e o lalaiala de drumuri si personaje noi nu prea bine conturate care m-a cam plictisit.

Dar ideile de la baza romanului sunt minunate. Gasesti aici daimoni (o parte a sufletului unui om care ia forma unui animal), ursi in armura, un aparat ciudat care iti arata adevarul si raspunde la orice intrebare, vrajitoare si lumi paralele. Nu au cum sa nu iti placa.

Mi-a atras atentia si faptul ca, pe parcursul romanului, ajungi sa iti dai foarte limpede seama de cat de important e daimonul pentru o persoane si ce consecinte poate avea o ruptura intre ei.

Sfarsitul romanului m-a facut insa si mai curioasa cu privire la urmatoarele volume. Imi dau seama ca, cel mai probabil, o sa fie mult mai interesante ca asta. Pacat ca am citit totusi pe net ce o sa se intample cu cateva personaje.

2 responses »

  1. Suna interesant. Categoric ideea e originala si n-am mai intalnit-o in alte carti🙂 Si in plus, imi place coperta🙂 Fetita imi aduce putin aminte de Aria Stark🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

