RSS Feed

Misterul regelui. Despre scris – Stephen King

Posted on

A naibii sa fiu daca m-am ganit vreo clipa ca o sa imi placa asa de mult o carte despre scris. Si uite ca s-a intamplat. M-am apucat de ea pentru ca im Stephen-King-Misterul-Regeluidoream sa citesc ceva scurt ce poate fi terminat in maxim trei zile (maine incep examenele, in caz ca nu ati auzit asta de prea multe ori pana acum) si, uitandu-ma eu asa prin biblioteca, mi-au cazut ochii pe ea si alta carte nici nu m-a mai tentat. Am inceput-o vineri, cred, si mai inainte am terminat-o.

Prima parte a cartii, cea care mi-a placut cel mai mult, prezinta episoade din viata lui Stephen care, crede el, l-au ajutat sa devina scriitor. Absolut toate sunt minunate si te ajuta sa iti dai seama ca, desi scrie carti de multe ori socante si scarboase, Stephanel al meu e un om tare de treaba si simpatic, cu un umor firesc pe care nu ai cum sa nu il apreciezi. De ce sa minte, partea mea preferata a fost cea in care s-a sters la fund cu urzici.

In cea de-a doua parte a romanului, numita Despre scris, iti da sfaturi si iti spune secrete. Nu mie, pentru ca eu nu scriu, ci poate voua, care faceti asta. Cu toate acestea, mi-a facut mare placere sa le citesc si pe ele. Imi place cum gandeste, inteleg motivatia din spatele gandurilor si sunt de acord cu ele. Asa cred si eu ca ar trebui sa procedeze un scriitor. De la vocabular, gramatica, stil, personaje si teme pana la locul unde se petrece procesul si cum ar trebui sa procedezi atunci cand iti recitesti opera, Stephen vorbeste despre toate si vorbeste bine.

Ca un om nebun ce sunt, am murit de incantare cand am vazut ca ii place de J. K. Rowling si, implicit, Harry Potter. Stiam asta deja, dar sa o citesc intr-o carte de-a lui a fost fabulos. Ca sa stiti si voi, uitati ce spune: „Probabil ca J. K. Rowling, autoarea aventurilor lui Harry Potter, e campioana momentului cand vine vorba de povestea de fundal. Merita sa-i cititi cartile, observand dezinvoltura cu care fiecare volum recapituleaza ce s-a intamplat inainte. (De asemenea, romanele din seria Harry Potter sunt o delectare sigura, poveste pura de la un capat la celalalt.” Cuvantul „delectare” e subliniat in carte, nu am facut-o eu. Mai mult decat atat, am gasit Harry Potter si in lista de carti de la sfarsitul volumului, in care spune care sunt cele mai bune carti pe care le-a citit in ultimul timp. Nici daca m-ar fi laudat pe mine nu as fi fost mai fericita.

Lasand dileala mea deoparte, au mai fost cateva lucruri pe care le-am descoperiit citind cartea si care mi-au placut in mod deosebit. Faptul ca nu e un snob al cartilor, cum zic eu, adica nu citeste doar ceea ce zic criticii ca e bun. Ca, la fel ca mine, e de parere ca poti invata foarte multe dintr-o carte proasta. Felul in care iti dai seama, din modul in care vorbeste despre ea, cat de indragostit e inca de sotia lui.

Fara absolut nicio legatura cu cartea, va anunt ca o sa cam bata vantul pe aici pentru un timp, cuprins intre o saptamana si o luna. Nu stiu cat. De ce? Pentru ca maine intru in razboi si o sa fiu probabil mult prea ocupata sa ma mentin in viata ca sa mai citesc sau sa mai postez ceva. Sau, cine stie, asta nu o sa se intample, o sa imi dau seama ca nu e deloc asa greu precum ma temeam ca o sa fie si totul o sa decurga ca pana acum. Slabe sanse, dar zic si eu asa. Ca nu se stie. Pana atunci, nu uitati de concursul pentru Fetita prietenei mele.

8 responses »

  1. O sa imi iau si eu cartea. Era foarte ieftina parca. Dar eram in dubii, daca o sa imi placa sau nu! Din recenzia ta, se pare ca merita citita!😀

    Răspunde
  2. eu il iubesc pe nenea king dar tot ma sperie putin;))

    Răspunde
  3. Am citit-o si eu mai demult si mi-a placut tare🙂 Mai ales ca am adorat aproape toate romanele lui publicate pana acum vreo 3-4 ani.

    Răspunde
    • Si mie imi plac. Pana acum vreo 3-4 ani? Adica de atunci nu ai mai citit nimic de el sau cele publicate de atunci incoace nu iti mai plac?

      Răspunde
      • Nu, de atunci nu am mai citit nimic. Alea cu Pistolarul parca nu ma atrag de nici o culoare, iar cea cu Kennedy inca nu are loc in viitorul apropiat.

Lasă un răspuns

