RSS Feed

Luna plina – Kelley Armstrong

Posted on

lunaplinaBun. Nu am terminat inca cartea (mai am vreo 50 de pagini), dar sunt atat de frustrata acum incat nu am de gand sa astept sa o termin ca sa imi spun parerea. O sa mai adaug apoi daca o sa fie cazul.

Atunci cand citesc o carte imi place sa inteleg personajele, sa imi dau seama cum e personalitatea lor, cum reactioneaza in unele cazuri si de ce. Imi place sa le cunosc si in peste 90% din cazuri asa se intampla. Personajele unor carti insa raman un mister pentru mine si mor de nervi si de ciuda cand se intampla asta. V-ati prins sper ca asta s-a intamplat si cu Luna plina. Sunt la pagina 300 din 370 si habar nu am care e treaba cu Clay si cu Elena. Mai ales cu Clay. Ca la ea am inceput putin sa o descifrez si nu imi place deloc ce realizez.

Pai realizez in primul rand ca tipa e o curva de o nesimtire rara si cu un adevarat talent de a-si bate joc de sentimentele oamenilor, gandindu-se in acelasi timp la cat de grea e viata ei. Serios??? Hai sa vad daca imi dau si eu seama de asta: iubitul ei, marea ei dragoste, a muscat-o cu 10 ani in urma de mana si a transformat-o in varcolac. Singura femeie varcolac din lume (inca nu m-am prins de ce e ea singura). Nu a putut sa il ierte, desi, daca inteleg bine, a incercat asta timp de 9 ani (9 ani!!!!), asa ca a plecat in Toronto, unde s-a cuplat cu unul cu care acum locuieste. Se intoarce in casa varcolacilor pentru cateva zile, se culca cu fostul iubit (de mai multe ori), se supara pe el de fiecare data (nu ma intrebati de ce), uita de cel din Toronto, apoi isi aminteste, se simte vinovata, apoi nu se mai simte vinovata, apoi se culca iar cu varcolacul. Dupa asta stau toti trei impreuna in apartamentul ei. Pana aici am ajuns si va intreb pe voi daca pricepeti ceva si daca nu vi se pare asa cum am descris-o eu mai sus. Aaaaaaa, era sa uit de ceva. In ultimele pagini pe care le-am citit, spune clar ca alaturi de varcolac se simte ea insasi, pe cand cu iubitul oficial aproape ca nu mai are ce sa vorbeasca. Si totusi zice ca nu stie ce vrea. Sa ma iertati, dar mie asta imi suna a fiinta retardata. Cu minte de copil de 12 ani.

Sa trecem la varcolac acum, Clay pe numele sau. Inca de la inceput tuta de mai sus ni-l prezinta ca pe o fiinta incontrolabila, aproape salbatica. Sa ma iertati, dar din cate am vazut eu pana acum, nu e deloc asa. Are unele momente in care se enerveaza cam tare si spage chestii, dar nu mi se pare suficient pentru a-l cataloga astfel. Si astea sunt exact argumentele ei. Nu mentioneaza decat o data ca poate sa tortureze varcolaci fara absolut nicio emtoie. Nu, asta nu e important. Lucrul asta ar fi, in opinia mea umila, argumentul suprem pentru o astfel de caracterizare, dar autoare sau personajul sau mai stiu eu cine il ignora complet. Da in schimb inainte cu nervii lui. Care, va spun inca o data, nu sunt deloc iesitit din comun. Cat despre modul in care se poarta el in general, ma deruteaza si mai tare. Tipul e mai mult decat dragut si rabdator, suportandu-i curvei toate nesimtirile si dubiile de adolescenta intarziata mental.

Nu mai inteleg nimic si ma rog la ceruri sa am rabdarea necesara sa termin naibii de citit cartea asta. Aveam mari asteptari de la ea, avand in vedere cat de mult mi-a placut seria The Darkest Powers. Ieri, cand nu ma enervasem asa de tare, ma gandeam chiar ca, desi nu imi placea, sa citesc totusi si volumul doi, numai de curioasa. Nu, multumesc.

Si apropo de citit, dar fara nicio legatura cu ce am scris pana acum, azi o sa va citesc compunerile si maine sau la noapte o sa anunt castigatorul.

UPDATE: Am terminat cartea. Nu mai sunt asa inversunata, dar tot nu imi place de Elena. Deloc. M-am hotarat totusi sa ii acord o sansa si celui de-al doilea volum, in caz ca il are cineva si vrea sa il dea la schimb.

6 responses »

  1. am citit cartea acum cativa ani si stiu ca mi s-a parut relativ ok… dar zau ca nu imi amintesc sa fi avut reactii atat de puternice.. nici macar detaliile astea despre care ai scris nu prea mi le amintesc. dar oricum, bazandu-ma strict pe ce ai scris (pt ca pe amintirile mele nu ma pot baza).. sincer, nu mi se pare atat de nenorocita elena…poate ca a intrat in relatia nr 2 sperand ca o sa uite de relatia nr. 1. E intr-o oarecare masura atasata de actualul, insa e mai mult obisnuita decat dragoste sau altceva. Poate si teama de singuratate, sau confortul a ceva cat de cat sigur, etc. Dar in momentul in care ajunge fata in fata cu nr 1, i se rastoarna toate conceptiile de pana atunci, toata viata aia responsabila pe care a incercat sa si-o cladeasca.. Si apoi e normal ca dupa primul val de ameteala si nebunie sa isi aminteasca de nr 2 si sa se simta vinovata, apoi sa isi bage picioarele si sa spuna ca vrea doar sa fie fericita, apoi iar sa se simta prost fata de nr, 2, etc, etc, etc. Ma gandesc mereu ca nu stii unde te duce viata si cum poti ajunge uneori in situatii in care ai fi zis ca nu o sa fii niciodata. Nu mi s-a intamplat niciodata nimic de genul, insa stiu persoane care au ajuns exact in chestii pe care altadata le condamnau.. Poate ca fix pe asa ceva o fi incercat si autoarea sa isi bazeze povestea. Pana la urma, printre atatea eroine exemplare din cartile ultimilor ani, mai avem nevoie si de „pacatoase” de astea😀

    Răspunde
    • Eu ma enervez repede si din orice, asa ca nu e de mirare ca nu ai reactionat asa. Cat despre chestia cu nelamuririle ei, nu pot sa inteleg asta. Am o foarte mare problema cu genul asta de comportament si imi ies din sarite ori de cate ori dau peste el.

      Răspunde
      • :)) asa se explica. Èu sunt mai zen asa, ma gandesc mereu ca fiecare are probabil niste motive ce par destul de logice in mintea lui astfel incat ajunge sa faca anumite chestii. Chiar daca in ochii mei si ai oricui altcuiva acele motive par lipsite de sens😀
        Dar da, exista niste chestii care ma scot si pe mine din sarite oricat de calma as fi de obicei, asa ca te inteleg😉

  2. da apropo de citit , o sa gasesti ceva aberatii scrise de mine si apoi ..care e treaba cu tipa asta , daca eu pe elena din jurnalele vampirilor am vazut-o drept o mica tarfulitza fustrata ..pe asta o vad hm..curva vorba ta ..instabila mental..chiar ma intriga putin si acum urmeaza intrebarea mea de geniu incult ,,asta face parte din seria femei din alta lume, iar cartea e aparuta la tritonic?……..
    dupa zece minute
    da am descoperit si eu , este inceputul seriei dar nu prea stiu ce sa spun..ma atrage si nu prea …am sa vad cat sunt de scumpe si am sa imi amintesc de recenzia ta ,apoi o sa hotarasc daca sa o cumpar sau nu .,.

    Răspunde

Lasă un răspuns

