RSS Feed

Cianura scanteietoare – Agatha Christie

Posted on

Ooooo, ce dor imi era de o carte de Agatha. Spre rusinea mea, nu am mai citit una probabil de la sfarsitul clasei a XII-a. Din fericire pentru mine, am vazutword_document_56083590_canonical_ed910fcf21 fara sa vreau cateva carti in editie veche de ea la biblioteca universitatii, asa ca, desi imi luasem deja 4 carti, mi-am mai luat una si de ea.

Mi-a placut extraordinar de mult, si doar pentru ca e scrisa de una din autoarele mele preferate. A avut multe lucruri care o diferentiaza de celelalte romane scrise de ea pe care le-am citit pana acum. In primul rand iese in evidenta modul destul de diferit de abordare. Pana acum, la baza cartilor se afla ancheta, punandu-se un accent deosebit pe intrebarile si raspunsurile suspectilor, precum si pe analiza acestora. Aici nu e asa. Anchetatorul apare in ultima jumatate a cartii, iar ancheta facuta nu este la fel de laborioasa ca cele cu care eram obisnuita, rezumandu-se la interogatorii. Mi-a placut enorm treaba asta.

In al doilea rand, nu a fost nici cu Poirot, nici cu Miss Marple. Toate cartile de Agatha pe care le-am citit pana acum (si am citit al naibii de multe) erau ori cu unul, ori cu altul, schimbarea din aceasta fiind mai mult decat binevenita. Recunosc ca la inceput nu credeam asta.

Imi place in mod deosebit cand se investigheaza o crima ce a avut loc inainte de intamplarile prezentate in carte. Mi se pare fascinant sa vezi un personaj mort prin prisma amintirilor altora, nestiind pe cine sa crezi. Mai mult decat atat, mi se pare si o provocare pentru investigator, fiind mult mai dificil sa gasesti un criminal la ceva vreme dupa ce a fost comisa crima.

Iar ultimul lucru pe care trebuie sa il spun se aplica si celorlalte romane de Agatha: nu m-am prins care e faptasul. Nimic nou aici.

9 responses »

  1. Mor cand nu ghicesc cine e faptasul. La Crima din Orient Express, eram atat de sigura ca era contesa, incat puteam sa-mi pun viata ca gir. Ei bine, na, n-a fost ea. Ea era de fapt, singura nevinovata :)) Sunt tare, sau ce? 🙂 N-am citit cianura scanteietoare, dar as vrea sa o citesc. Orice carte de Agatha este trecuta automat pe lista de prioritati🙂

    Răspunde
  2. Sa imi fie rusine ca nu am citit nimic de Agatha :))

    Răspunde
    • :)) doar putin, asa. Sa stii ca romanele ei sunt chiar mici, le termini in maxim doua zile, daca ai timp chiar in una. Merita din plin. Eu azi iar mi-am luat doua carti de ea

      Răspunde
      • Uof..as vrea sa am mai mult timp sa citesc…dar..m-am reangajat..si ma trezesc in fiecare zi la 7:30 si ajung acasa la 5…si la munca nu prea mai am timp de stat. deci am doar 2-3 ore pe zi de citit :)) Dar luni, va trebui sa ma duc la biblioteca sa duc niste carti, si promit ca o sa imi iau ceva de agatha si saul :)))😀

      • 😀 abia astept sa vad ce parere ai

  3. Și mie îmi plac cărțile lui Agatha Christie:D Deși nu am citit foarte multe. Și nici eu nu mă prind niciodată cine e făptașul, asta deși mereu sunt atentă la ce se zice pe acolo, iar la final rămân cu gura cascată:)))

    Răspunde

Lasă un răspuns

