RSS Feed

Roiul – John Saul

Posted on

Am citi mai multe carti de John Saul si, din cate tin minte, mi-au placut toate, asa ca nu am vazut de ce sa nu le citesc si pe cele de la biblioteca. Asa am luat 612603943043501766979512-5496031-700_700Roiul.

Nu ma asteptam sa imi placa asa de mult. Povestea este interesanta, bine scrisa si te tine in suspans pana la sfarsit. Pe scurt, pentru ca de data asta cred ca e nevoie si de asta, este vorba despre o adolescenta care incepe sa se comporte ciudat dupa ce este muscata de o albina si i se face o injectie cu un antivenin provenit de la companie ce vinde respectivele albine. Mai multi adolescenti se „molipsesc”, insectele incepand si ele sa se poate ciudat.

Ca in toate cartile lui Saul, si aceasta are la inceput un prolog care te introduce in atmosfera macabra a romanului, fara a dezvalui totusi prea multe, ci suficient pentru a te pune in garda si a te face curios. Capitole legate de acest prolog mai apar de cateva ori dupa aceea, din ce in ce mai crude si mai socante, pana cand, intr-un final, nu poate sa nu iti scape un „Extraordinar!”.

Odata ce Julie este muscata de albina si i se face injectia incep sa se petreaca atatea lucruri dubioase si interesante incat nu imi mai venea sa ma opresc din citit. Nu doar ca era interesant si palpitant, dar nici nu puteam sa imi dau seama care ar fi explicatia. Cand citesti carti cu fantome sau tot felul de creaturi, nu prea ai ce intrebari sa iti spui. Daca dai insa peste un astfel de roman, unde singurele indicii sunt o injectie si un comportament si din ce in ce mai ciudat si mai inexplicabil, iti pui, in mod inevitabil, fel de fel de intrebari carora incerci sa le dai de cap. Daca respectiva carte e bine scrisa, nu reusesti. Asa s-a intamplat si aici. Julie incepe sa se simta tot mai rau, desi medicul ii spune ca e perfect sanatoasa. Mai mult decat atat, devine brusc incapabila de a-si exprima adevaratele sentimente si trairi: de cate ori vrea sa spuna ca ii e rau, pe gura ii iasa alte cuvinte: „Ma simt foarte bine”. Cum? ma intrebam eu ca tuta. Am aflat intr-un final. Evident ca nu o sa va spun.

Sfarsitul m-a luat putin prin surprindere, eu fiind obisnuita cu cate un happy endind trantit acolo, punand rapid capat tuturor problemelor. Aici mi-am cam luat tzapa, desi trebuie sa recunosc ca un altfel de sfarsit nu ar fi fost potrivit.

P.S. Nu uitati de concurs!

2 responses »

  1. Mmm..pare interesanta…am avut mereu o ezitare pentru John Saul. Nu prea stiam la ce sa ma astept, asa ca l-am evitat. Probabil, data viitoare cand voi da o tura la biblioteca, voi imprumuta si o carte de Saul.

    Răspunde

Lasă un răspuns

