RSS Feed

Carti / serii fantasy epice

Posted on

Zilele trecute m-am uitat la un film fantasy foarte prost, dar care avea la baza niste idei interesante care mi-au facut cu ochiul. Pentru cei interesati, este vorba despre The Golden CompassAm vorbit apoi cu Crista, care mi-a spus ca e facut dupa o carte, parte a unei serii despre care ea a auzit o multime de lucruri bune si pe care vrea neaparat sa o citeasca. Asta, alaturi de faptul ca imi placuse ideea si de acela ca ea nu e o mare amatoare de fantasy m-a facut sa ma interesez si sa aflu ca romanul se cheama Northern Lights si face parte din seria His Dark Materials.

Apoi m-am mai uitat la un film fantasy, facut tot dupa o carte (City of Ember). Asta chiar mi-a placut. Si uite asa m-a apucat mania si am cautat pe net topuri. De carti fantasy, evident. Si am adaugat pe lista urmatoarele:

  • Gardens of the Moon
  • the Kingkiller Chronicles
  • The Black Company
  • Stormlight Archive

Mai aveam deja notate Roata timpului si trilogia Farseer. Sper sa apuc sa le citesc si, implicit, sa mi le cumpar pe toate. Nu o sa fie usor, avand in vedere ca una dintre ele, nu mai stiu care, are vreo 12 volume.

Concluzia este ca am un chef nebun de carti fantasy ca la carte. Adica ceea ce eu numesc epice. Gen Cantec de gheata si foc. Cu dragoni, vrajitoare, magi si cate si mai cate. Daca imi puteti recomanda si altele, as fi mai mult decat fericita.

4 responses »

  1. da, seria prima lege este foarte faina si logen un personaj extrem de interesant conceput, pacat ca nu s-or tradus si restul cartilor in romana. dumbyd ai putea sa incerci eragon (ca sunt scrise si traduse toate). daca esti si cititor de limba engleza ai foarte multe carti care s-ar integra in criteriile tale, din pacate traduse in romana sunt foarte putine si mai stupid e faptul ca traduc 1-2 carti si pe urma nu mai traduc nimic. eu personal sunt fan al universului Warhammer, gasesti foarte multe romane tiparite de Black Library. Spor la lecturat

    Răspunde
    • Am citit deja primele trei volume din Eragon, astept sa pun mana si pe al patrulea. Citesc carti si in engleza, asa ca stiu ca stau bine la capitolul viitoarelor carti fantasy pe care mi le voi lua. Problema e ca in ultimul timp mi-am luat incredibil de multe carti si ar trebui sa mai fac o pauza. Sper sa si reusesc

      Răspunde
  2. Mie, personal, mi-a placut si Taisul Sabiei, primul volum (si singurul tradus) din trilogia The First Law de Joe Abercrombie. E fantasy, se incadreaza in definitia data de tine pentru „epic” si desi nu pot sa o compar cu CdGsF (e si greu sa compari cateva sute de pagini cu cateva mii), e bun. Sau cel putin mie mi-a placut, in special Logen Noua-Degete mi s-a parut un personaj extrem de reusit🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

